رکود اقتصادی در اقتصاد اول اروپا

اقتصاددانان هشدار می دهند که اعتماد سرمایه گذاران به بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا در حال کاهش است و به همین دلیل اقتصاد آلمان ممکن است دوران رکودی را تجربه کند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» اعلام کرد که اعتماد سرمایه گذاران به آلمان برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است زیرا چشم انداز رشد بدتر از قبل شده است و همین امر به ترس از بروز رکود در بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا دامن می زند.

شاخص وضعیت اقتصادی که توسط موسسه تحقیقات اقتصادی ZEW اندازه گیری شده است نشان می دهد که عدد شاخص از ۴.۱ در آوریل به منفی۱۰.۷ در ماه می کاهش یافته که نشان دهنده اولین دوره زیر صفر در سال جاری است.

این نشریه تاکید دارد که شاخص شرایط فعلی بدتر نیز شده است.

این داده ها در بحبوحه رکود تولید عمیق تر از حد انتظار در اکثر صنایع آلمان به دست آمده است، به عنوان نمونه سفارشات جدید برای شرکت های تولیدی در ماه مارس بیش از 10 درصد کاهش داشت که شدیدترین کاهش از آوریل ۲۰۲۰ تاکنون است.

رکود اقتصادی در اقتصاد اول اروپا

«آخیم وامباخ» رئیس ZEW در بیانیه‌ای عنوان داشت: کارشناسان بازار مالی پیش‌بینی می‌کنند که وضعیت اقتصادی نامطلوب در شش ماه آینده بدتر هم شود. در نتیجه، اقتصاد آلمان می‌تواند وارد یک رکود، خفیف شود که ممکن است خفیف باشد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که صنعت آلمان به جای بهبودی مورد انتظار، در وضعیت سکون باقی بماند و چشم‌انداز تجدید حیات اقتصادی کاهش بیابد.

«کارستن برزسکی» رئیس موسسه ING، در گزارشی به مشتریان خود اعلام کرد: ZEW امروز پیامی نگران‌کننده ارسال می‌کند. سه افت متوالی روند جدیدی است، روندی در جهت نامطلوب.

صندوق بین‌المللی پول (IMF) هفته گذشته در گزارش کشور خود هشدار داد که شرایط سخت‌تر مالی و شوک‌های افزایش قیمت انرژی بر رشد کوتاه‌مدت برلین تأثیر گذاشته است.

بنا بر اعلام صندوق بین‌المللی پول، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی آلمان در سال ۲۰۲۳ نزدیک به صفر باقی بماند، اما ممکن است به تدریج در طی سال‌های ۲۰۲۴-۲۶ به ۱ تا ۲ درصد افزایش یابد، زیرا اثرات تاخیری انقباض پولی به تدریج از بین می‌رود و اقتصاد با شوک انرژی سازگاری پیدا می کند.

پایان/

۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 25603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =