آلمان تحریم روسیه را دور می زند

با اجرای چند مرحله تحریم علیه مسکو، واردات مستقیم نفت خام این کشور از سوی آلمان به طور کامل متوقف شده است اما به صورت غیررسمی و انتقال از کشتی به کشتی این معاملات هنوز برقرار است.

به گزارش تحریریه، «راشا تودی» نوشت، سرویس آمار آلمان (Destatis) گزارش داد که واردات نفت خام روسیه از سوی آلمان به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا تقریباً به طور کامل متوقف شده است.

داده ها نشان می دهند که تحویل نفت خام روسیه در ژانویه سالجاری نسبت به سال قبل ۹۹.۹ درصد کاهش یافته و به تنها ۳۵۰۰ تن رسیده است. در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ میزان واردات نفت خام آلمان از روسیه ۲.۸ میلیون تن بوده است.

با این حال، گزارش Destatis فقط خریدهای مستقیم نفت روسیه را در نظر می گیرد و نفت خام با منشأ روسیه را که به طور غیرمستقیم از تجار جهانی از طریق انتقال کشتی به کشتی خریداری می شود، محاسبه نکرده است.

وزارت اقتصاد آلمان در ماه فوریه اذعان کرده بود که اختلاط نفت خام قزاقستان و روسیه اجتناب ناپذیر است زیرا نفت قزاقستان از طریق خاک روسیه از طریق خط لوله دروژبا به آلمان منتقل می شود.

آلمان تحریم روسیه را دور می زند


سهم نفت خام روسیه در کل واردات سوخت آلمان در ژانویه سال جاری از ۳۶.۵ درصد ثبت شده در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به ۰.۱ درصد کاهش یافت.

در ماه دسامبر، اتحادیه اروپا نفت خام دریایی روسیه را تحریم کرد و سقف قیمت نفت این کشور را تعیین کرد.

Destatis در پایان اعلام کرد که واردات نفت خام از روسیه در واقع متوقف شده است. آلمان برای جبران عرضه روسیه، خرید از نروژ (۴۴ درصد)، انگلیس (۴۲ درصد) و قزاقستان (۳۴.۶ درصد) را افزایش داد. ایالات متحده و امارات متحده عربی نیز ارسال محموله‌ها را به پالایشگاه‌های آلمانی که قبلاً بیشتر نفت روسیه را فرآوری می‌کردند، افزایش دادند.

آلمان سال گذشته به طور متوسط ۶۸۶ یورو (۷۳۳ دلار) به ازای هر تن نفت وارداتی پرداخت کرد که این میزان پرداخت از زمان شروع بررسی آمار تجارت خارجی این کشور در سال ۱۹۵۰ یک رکورد قیمتی به شمار می رود.

پایان/

۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =