اوپک پلاس تولید را افزایش نمی دهد

اوپک پلاس می گوید با وجود پیش بینی برای افزایش تقاضای نفت خام در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ ای برای افزایش تولید خود ندارد.

به گزارش تحریریه، به نوشته مرکز «مطالعات خلیج فارس» با وجود آزادسازی ذخایر استراتژیک نفت آمریکا عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی سعودی، با رد افزایش تولید نفت در اوپک پلاس گفت، این سازمان نمی تواند تولید نفت را صرفا بر مبنای سیگنال‌های اولیه افزایش دهد و توافقی که در اکتبر حاصل شد، تا پایان سال ۲۰۲۳ به قوت خود باقی می‌ماند.

اوپک پلاس که شامل اعضای اوپک و متحدانش نظیر روسیه است، اکتبر گذشته موافقت کرد هدف تولید نفت را به میزان دو میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کند.

اوپک پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۳ را هفته جاری، با اشاره به تسهیل محدودیت‌های کرونایی در چین بالا برد اما شاهزاده عبدالعزیز گفت، تضمین بیشتری نیاز است. مهم نیست به چه روندی نگاه می کنید. اگر رویکرد محتاطانه را دنبال کنید، علاوه بر این که آغاز شکل گیری یک روند مثبت را مشاهده می کنید، لازم است مطمئن شوید که این سیگنال‌های مثبت می تواند ادامه پیدا کند. این که به دلیل بازگشایی اقتصاد چین، تقاضا خواهید داشت و چه عرضه ای داریم، اما همه ما سیکلهای گشایش و قرنطینه را سپری کرده ایم و بنابراین چه تضمینی خواهیم داشت که این چرخه تکرار نشود.

عبدالعزیز همچنین اظهار کرد، هنوز معلوم نیست چه مدت تحکیم سیاست پولی و مالی جهانی ادامه خواهد داشت. هنوز مشخص نیست نرخ تورم تا چه اندازه رشد خواهد کرد و بانک‌های مرکزی با توجه به ماموریت خود، چه واکنشی نشان خواهند داد.

اوپک پلاس تولید را افزایش نمی دهد

به گزارش رویترز، وزیر انرژی سعودی، آژانس بین‌المللی انرژی و پیش‌بینی‌های اولیه این آژانس از کاهش تولید روسیه به میزان سه میلیون بشکه در روز را مسبب آزادسازی ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در سال گذشته خواند.

وی با اشاره به فروش نفت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در سال گذشته که برای کنترل قیمت نفت و در پی جنگ روسیه در اوکراین انجام شد، گفت، این تصمیم من نیست. من به این تصمیم احترام می گذارم. آژانس بین‌المللی انرژی به دلیل جار و جنجالی که درباره میزان کاهش تولید نفت روسیه به راه انداخت، مسئول این تصمیم بود.

چند روز پیش نیز وزیر انرژی امارات تشکیل نشست اوپک پلاس برای بررسی جایگزینی کاهش عرضه روسیه را غیرضروری خواند.

پایان/

۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 24320

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =