چین به دنبال خرید نفت بیشتر از روسیه

خبرگزاری آمریکایی اعلام کرد که پالایشگاه های چینی به دنبال دریافت نفت بیشتر از روسیه هستند.

به گزارش تحریریه، تارنمای خبرگزاری «بلومبرگ» اعلام کرد در حالی که تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه از ماه آینده آغاز می شود، بزرگترین شرکت های نفتی چین خواستار کمک دولت برای حفظ جریان واردات نفت خام از روسیه شده اند.

افراد مطلع به این رسانه اعلام کردند که پالایشگاه ‌ها نگران توانایی خود در کار کردن با کانال ‌های پرداخت، لجستیک و بیمه موردنیاز برای ادامه خرید از روسیه به عنوان تولیدکننده اوپک پلاس پس از ۵ دسامبر هستند.

برخی از راه‌حل‌های ارائه شده شامل افزایش حجم انتقال نفت روسیه از طریق خطوط لوله، راه‌اندازی یک بانک مشخص برای انجام امور مربوط به پرداخت‌ ها و ارتباط با مسکو، و استفاده از نقل و انتقالات بیشتر در دریا برای کمک به چالش‌ های محموله‌های مستقیم بین فروشنده و خریدار است.

 چین به دنبال خرید نفت بیشتر از روسیه

اکنون نگرانی ها افزایش یافته است زیرا اتحادیه اروپا قرار است تامین مالی، بیمه و حمل و نقل نفت روسیه را تا سه هفته دیگر ممنوع کند، مگر اینکه شرایط معافیت رعایت شود.

در این گزارش آمده است: واردکنندگان آسیایی به دنبال راه‌ حل‌ هایی هستند که در آن بانک‌ ها، شرکت ‌های بیمه و مالکان کشتی ‌های بلوک متعلق به اتحادیه اروپا نقشی ندارند.

این منابع خاطرنشان کردند که هنوز مشخص نیست کدام یک از این گزینه ها ارائه خواهند شد.

در همین حال، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده به تازگی بر اهمیت حفظ جریان نفت روسیه برای جلوگیری از شوک عرضه که منجر به افزایش قیمت ها می شود، تأکید کرده است.

«جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا نیز توایل هفته اعلام کرد که واردات نفت روسیه از چین و هند با اهداف مورد نظر کاخ سفید همسو است. وی همچنین از ایده سقف قیمت نفت حمایت کرد که می تواند محموله ‌ها را از تحریم ‌های اروپا مستثنی ‌کند.

داده های گردآوری شده توسط بلومبرگ نشان می دهند که مسکو در هفت روز منتهی به ۱۱ نوامبر روزانه ۲.۹ میلیون بشکه نفت خام صادر کرده است. طبق گزارش ها حجم نفت خام روسیه که به سمت آسیا ارسال شدند به ۲.۰۱ میلیون بشکه بالغ می شود. این آمار با توجه به میانگین خرید عمده چهارهفته ای چین و هند بیان شده است.

پایان/

۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22801

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =