به جنگ جهانی سوم خوش آمدید

استاد دانشگاه نیویورک اعتقاد دارد جنگ جهانی سوم به طور موثر شروع شده است و جهان در میانه جنگی میان چین و آمریکا قرار دارد.

به گزارش تحریریه، «نوریل روبینی»، اقتصاددان و استاد دانشگاه در نیویورک اعتقاد دارد که یک جنگ جهانی جدید عملاً در جریان است، این جنگ اکنون به صورت قطعی در اوکراین و فضای سایبری رخ داده است.

این استاد دانشگاه چند روز قبل در گفت و گو با مجله آلمانی اشپیگل به اظهار نظر در مورد برخی از حادترین مشکلات جهان پرداخت و با یادآوری رویداد اخیری به میزبانی صندوق بین‌المللی پول برگزار شد به اظهارات نایل فرگوسن مورخ اشاره کرد که در یک سخنرانی در آن نشست گفت که «ما خوش شانس خواهیم بود اگر با بحران اقتصادی مانند دهه ۱۹۷۰ مواجه شویم - و نه جنگی مانند دهه ۱۹۴۰».

گفتنی است که نوریل روبینی به دلیل پیش بینی بحران مالی ۲۰۰۸-۲۰۰۹ به شهرت رسید و از سوی وال استریت «دکتر عذاب» لقب گرفت.

Nouriel Roubini: 'World War III has already started' | Globle Telegraph

روبینی هنگام صحبت از تهدیدهای بزرگ جهانی، به درگیری ادامه دار بین روسیه و اوکراین اشاره کرد و افزود که ایران و اسرائیل نیز در مسیر برخورد قرار دارند.

این اقتصاددان گفت: من احساس می کنم که دولت بایدن هم از چین انتظار دارد که هر چه زودتر به تایوان حمله کند.

روبینی با اشاره به اینکه رقابت بین واشنگتن و پکن تا حد زیادی باعث ایجاد تنش شده است، افزود: ایالات متحده صادرات برخی از نیمه هادی ها به چین را ممنوع کرده است و کشورهای اروپایی را برای قطع روابط تجاری با این کشور به دلایل امنیت ملی تحت فشار قرار می دهد. او معتقد است که فروپاشی عصر جهانی شدن در آینده نزدیک رخ می دهد.

این استاد دانشگاه همچنین پیش بینی کرد: تجارت، امور مالی، فناوری، اینترنت و در واقع همه چیز به دو قسمت تقسیم می شود.

او گفت، مشخص نیست که آیا کشورهای غیرمتحد، طرف آمریکا را در رویارویی انتخاب کنند یا خیر. من از رئیس جمهور یک کشور آفریقایی پرسیدم که چرا فناوری ۵G را از چین دریافت می کند و نه از غرب؟ او به من گفت، ما کشور کوچکی هستیم، به هر حال یکی از ما جاسوسی می کند. پس من بهتر است فناوری چینی را نیز استفاده کنم، ارزان تر است.

روبینی ابراز نگرانی کرد که سیستم های سیاسی در ایالات متحده و اروپا ممکن است نتوانند با مشکلات کنار بیایند، در این صورت شرایط منجر به ظهور دولت های دست راستی می شود.

پایان/

۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
کد خبر: 22553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نژاد اریایی US ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
      0 0
      هرجنگ چه جهانی چه منطقه ای چه قاره ای اتفاق بیافتد،، تنها کشوری که سلاح های غیرمتعارف،شیمیائی وسلاح مرموز برعلیه اش بکار میرود ایران است شک نکنید چون هیچ دوستی درجهان ندارد