۲۰۲۳ اوج بحران اقتصادی جهان

یک کارشناسان اقتصادی جهان عرب بر این باور است که رشد اقتصادی جهان در سال آینده با کندی روبرو شود و شوک افزایش قیمت و ادامه جنگ اوکراین، جهان را با بحران و تورم اقتصادی بی سابقه روبرو می سازد.

به گزارش تحریریه روزنامه «المصری الیوم» به نقل از «عاصم منصور» تحلیلگر مسائل اقتصادی نوشت، عوامل بسیاری در سال جاری سبب بحران اقتصادی شده است. اما بزرگترین بحراین اقتصادی در دوره کنونی در سال ۲۰۲۳ میلادی رخ خواهد داد. به ویژه این در شرایطی است که رشد اقتصادی ضعیف است و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هم پیش بینی کرده است که رشد اقتصاد جهانی با کندی روبرو شود.

صندوق بین المللی پول هم جنگ اوکراین را بزرگترین عامل موثر در اقتصاد جهانی به شمار آورده است.

۲۰۲۳ اوج بحران اقتصادی جهان

این کارشناس اقتصادی افزود سیاست بانک های مرکزی در کند شدن رشد اقتصادی نقش داشت و این موضوع را در افزایش نرخ بهره از سوی بانک فدرال رزو آمریکا شاهد بودیم و این بانک با افزایش نرخ بهره به مقدار ۳۷۵ واحد نرخ بهره را به ۴ درصد رسانده است و این رقم از زمان بحران اقتصادی جهانی بی سابقه است.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، «آلفارو آلوارو سانتوس پریرا» کارشناس مسائل اقتصادی در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی گفت: اقتصاد جهانی زیر فشار بحران انرژی رنج می برد. این فشار از دهه هفتاد تاکنون بی سابقه است. شوک انرژی سبب افزایش تورم بی سابقه ای شده است و این موضوع بر روی رشد اقتصادی سراسر جهان تاثیر خواهد گذاشت.

به اعتقاد این کارشناس، سناریوی اصلی تنها رکود جهانی نیست، بلکه سناریوی اصلی کاهش قابل توجه رشد اقتصاد جهانی و افزایش تورم در سال ۲۰۲۳ میلادی است.

پایان/

۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22927

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =