موسسه آمریکایی: تولید نفت روسیه کم نمی شود

بانک مطرح آمریکایی پیش بینی کرد به دلیل تقاضای فزاینده آسیا، تولید نفت روسیه در سال جاری هم بالا می ماند.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» نوشت، بانک جی پی مورگان در این هفته پیش بینی کرد که شرکت های نفتی روسیه با وجود دورهای متعدد تحریم های غرب، قادر خواهند بود تا تولید بالای خود را حفظ کنند.

این بانک وال استریت به رشد تقاضا برای نفت خام از چین و هند اشاره کرد و قابل پیش بینی دانست که تقاضای بازار در مجموع یک میلیون بشکه در روز (mbd) در سال جاری افزایش یابد.

جی پی مورگان گزارش داد: ما معتقدیم روسیه می‌تواند تولید نفت خود را در سطح ۱۰.۸ میلیون بشکه قبل از جنگ حفظ کند، اما برای بازگشت به حجم ۱۱.۳ میلیون بشکه قبل از کووید، با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

این بانک آمریکایی پیشنهاد داد که مسکو به دنبال تحریم واردات سوخت روسیه از سوی اتحادیه، ممکن است برای تغییر مسیر بخشی از صادرات فرآورده های نفتی خود از اتحادیه اروپا به دیگر نقاط با مشکل مواجه شود. این گزارش پیش‌بینی کرد که میزان محموله‌ های نفتی از طریق دریا از روسیه حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌ یابد و به پایین‌ترین حد ممکن در می ۲۰۲۲ می‌رسد.

موسسه آمریکایی: تولید نفت روسیه کم نمی شود

در همین حال، روزنامه تجاری کومرسانت این هفته به نقل از منابع صنعتی گزارش داد که تولید نفت روسیه در فوریه برای اولین بار به سطح قبل از تحریم ها رسید و ممکن است از رقم فوریه ۲۰۲۲ هم فراتر برود.

به گزارش Kpler، صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه نیز در ماه گذشته قوی بود و تولیدکنندگان انرژی موفق شدند روزانه ۷.۳۲ میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های نفتی را ارسال کنند.

در حالی که کشورهای اتحادیه اروپا و گروه ۷ محدودیت‌ هایی را برای واردات سوخت روسیه وضع کرده‌اند، چین، هند، ترکیه و برخی از کشورهای دیگر خرید از مسکو را افزایش داده‌ اند.

علاوه بر این روسیه ماه گذشته از برنامه های خود برای کاهش تولید نفت در ماه مارس به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز یا حدود ۵ درصد تولیدش در واکنش به تحریم های غرب، خبر داد.

پایان/

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 24561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =