تداوم تورم در آلمان

آمارهای رسمی نشان می دهد که تورم آلمان در ماه ژوئن نسبت به سال گذشته به ۶.۴ درصد افزایش یافته و قیمت های بی سابقه مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش تحریریه، اداره آمار فدرال (Destatis) اعلام کرد، تورم در اقتصاد پیشرو منطقه یورو، آلمان، در ماه ژوئن به صورت سالانه به ۶.۴ درصد رسید که اولین افزایش آن از فوریه است.

بر اساس اطلاعات اولیه، این رقم نسبت به ماه قبل ۶.۱ درصد افزایش یافته است.

در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، نرخ تورم سال به سال آلمان در ماه ژوئن ۶.۸ درصد بود.

به گفته Destatis، قیمت مواد غذایی در ماه ژوئن در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به رشدی بالاتر از میانگین ادامه داده است و این کالاها ۱۳.۷ درصد افزایش یافتند و فشار بر روی مصرف کنندگان را افزایش دادند.

قیمت انرژی در ژوئن ۳ درصد به صورت سالانه افزایش یافت. بر اساس این گزارش، سومین بسته کمکی دولت فدرال به کندی افزایش قیمت انرژی کمک کرده است.

شورای کارشناسان اقتصادی آلمان (GCEE) پیش از این هشدار داده بود که اگر اقدامات سیاست پولی با ریسک در بازارهای مالی جبران شود، تورم در این کشور ممکن است برای مدت طولانی‌تر از حد انتظار بالا بماند یا حتی سرعت بیشتری بگیرد.

GCEE انتظار دارد که متوسط نرخ تورم ۶.۶ درصد در سال ۲۰۲۳ باشد.

در همین حال، بانک مرکزی اروپا (ECB) در تلاش برای مبارزه با تورم بالا، نرخ بهره را به ۴ درصد افزایش داده است. «کریستین لاگارد»، رئیس بانک مرکزی اروپا اخیراً گفته است که افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه جولای "بسیار محتمل" است.

پایان/

۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 26235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =