افزایش تورم در کویت

تورم کویت در ماه گذشته میلادی ۳.۶۹ درصد افزایش داشت که دلیل اصلی این افزایش، بالاتر رفتن قیمت گروه‌های اصلی تاثیرگذار در شاخص تورم به ‌ویژه قیمت مواد غذایی، آموزش و پوشاک بوده است.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری رسمی کویت «کونا» نوشت، تورم در کویت در ماه گذشته میلادی ۳.۶۹ درصد افزایش یافت. دلیل افزایش تورم، افزایش قیمت همه گروه‌های اصلی تاثیرگذار در شاخص‌ها به ‌ویژه افزایش قیمت مواد غذایی، آموزش و پوشاک است.

برپایه این گزارش، قیمت مواد غذایی و نوشیدنی ها در ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته میلادی حدود ۶.۸۵ درصد افزایش یافت.

افزایش تورم در کویت

قیمت سیگار و توتون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته به میزان ۰.۳۰ درصد افزایش یافت. قیمت لباس و پوشاک نیز ۶.۸۰ درصد، قیمت مسکن و خدمات مربوط به آن نسبت به دوره قبل ۲.۵۵ درصد و قیمت فرش و لوازم خانگی به میزان ۲.۳۷ درصد بیشتر شد.

در این فهرست قیمت خدمات مربوط به حوزه پزشکی و اقلام بهداشتی ۲.۴۵ درصد، قیمت خدمات مربوط به حمل و نقل ۲.۹۹ درصد، قیمت خدمات مربوط به ارتباطات ۱.۳۳ درصد و قیمت خدمات رفاهی و فرهنگی به نسبت ۲.۸۴ درصد افزایش داشت. همچنین قیمت خدمات مربوط به آموزش ۰.۴۸ درصد، قیمت خدمات مربوط به رستوران ها، قهوه خانه ها و هتل ها به نسبت ۳.۴۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش یافت.

پایان/

۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =