سقوط آزاد تجارت آلمان با روسیه

گزارش ها نشان می دهند همزمان که تجارت اتحادیه اروپا با روسیه دچار افت شدیدی شده است تحریم ها صادرات آلمان به این کشور را هم حدود ۴۰ درصد کاهش داده اند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» نوشت، داده های اداره آمار فدرال آلمان (Destatis) نشان می دهد که صادرات آلمان به روسیه در ماه می ۲۰۲۳ در مقایسه با ارقام مدت مشابه سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

بر اساس محاسبات، این صادرات با ۳۶.۷ درصد کاهش به ۷۰۰ میلیون یورو (۷۶۰ میلیون دلار) رسیده و به همین دلیل روسیه در میان شرکای عمده صادرات آلمان در خارج از اتحادیه اروپا (کشورهای ثالث) به جایگاه شانزدهم سقوط کرد.

در فوریه ۲۰۲۲، قبل از شروع جنگ در اوکراین و برقراری تحریم های اتحادیه اروپا علیه مسکو، روسیه در رتبه پنجم شرکای اصلی آلمان قرار گرفت.

این درحالی است که مجموع صادرات آلمان به کشورهای ثالث در ماه مه نسبت به ماه قبل، ۱ درصد افزایش یافت و در مجموع به ۵۹.۴ میلیارد یورو رسید.

با این حال، صادرات نسبت به ماه می سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش داشته است.

وزارت اقتصاد آلمان به تازگی اعلام کرده است که اقتصاد صادرات محور این کشور به ویژه از وضعیت ضعیف اقتصاد جهانی رنج می برد.

ایالات متحده بزرگترین شریک صادراتی آلمان باقی مانده است و در ماه گذشته ۱۲.۵ میلیارد یورو کالاهای آلمانی وارد کرد.

سقوط آزاد تجارت آلمان با روسیه

مبادلات تجاری بین روسیه و کشورهای اتحادیه اروپا از فوریه سال گذشته به طور پیوسته کاهش یافته است که عمدتا به دلیل تحریم های مسکو بوده است.

به گفته «روسلان داویدوف» سرپرست سرویس گمرک فدرال روسیه، «اتحادیه اروپا جایگاه خود را به عنوان شریک تجاری کلیدی روسیه از دست داده است، به طوری که سهم آن در تجارت خارجی این کشور از ۳۸ درصد دو سال قبل به ۱۷.۶ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.»

پیش از این، Destatis گزارش داده بود که واردات آلمان از روسیه در ۱۶ ماه گذشته بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته که به طر عمده از کاهش عرضه انرژی روسیه ناشی شده است.

در فوریه سال ۲۰۲۳، آلمان ۳۰۰ میلیون یورو از محصولات روسی وارد کرد که نسبت به ۳.۷ میلیارد یورو در سال گذشته کاهش داشت.

پایان/

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 26166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =