کاهش بیکاری و افزایش واقعی دستمزدها در روسیه

برخلاف دولت ایران که حقوق را به نسبت درصد ناچیزی از تورم سالانه افزایش می دهد مسکو دستمزدهای کارگران و کارمندان را به صورت واقعی و حتی بیشتر از نرخ تورم افزایش داده است.

به گزارش تحریریه، «راشا تودی» نوشت، سرویس آمار روسیه (Rosstat) اعلام کرد که دستمزدهای واقعی روسیه در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۴ درصد بیشتر بوده است.

این موسسه اعلام کرد که این رشد بیشتر به دلیل اثر پایه پایین ثبت شده در سال گذشته بود و افزود که در آوریل ۲۰۲۲ دستمزدهای واقعی به دلیل افزایش نرخ تورم ۷.۲ درصد کاهش یافت.

دستمزد واقعی به درآمدهایی اطلاق می شود که بر اساس تورم یا دستمزدها برحسب مقدار کالاها و خدماتی که فرد می تواند خریداری کند تعدیل شده است.

داده‌های Rosstat نشان داد که در آوریل ۲۰۲۳، دستمزدهای واقعی در روسیه ۰.۹٪ کاهش ماه به ماه را داشته است، اما از ژانویه تا آوریل ۴.۲ درصد افزایش پیدا کرد.

این آژانس خاطر نشان ساخت میانگین درآمد ماهانه در ماه آوریل به ۷۱۲۰۴ روبل (۸۲۰ دلار) رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش داشته است.

Real wages surge in Russia

به صورت اسمی، دستمزدها در روسیه در ماه آوریل نسبت به ماه قبل ۰.۵ درصد کاهش یافت، اما در ژانویه تا آوریل ۱۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

وزارت اقتصاد روسیه پیش بینی می کند که دستمزدهای واقعی در سال ۲۰۲۳ به میزان ۵.۴ درصد افزایش یابد.

بر اساس گزارش جداگانه Rosstat، نرخ بیکاری نیز در روسیه در ماه مه به ۳.۲ درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در تاریخ رسید.

رکورد قبلی در آوریل ثبت شده بود، زمانی که بیکاری ۳.۳ درصد ثبت شد. در ماه مارس و فوریه رقم این شاخص به ۳.۵ درصد رسیده بود.

این آژانس گفت:«در ماه مه ۲۰۲۳، حدود ۲.۴ میلیون نفر از افراد ۱۵ ساله و بالاتر روش به عنوان بیکار طبقه بندی شدند.

اوایل این ماه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از دولت خواست تا به افزایش بهره وری نیروی کار کمک کند.

رئیس دولت در سخنرانی در جلسه عمومی مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ (SPIEF) هم تصریح کرد که سطح فقر در روسیه رو به کاهش است، و در هر صورت این روند باید حفظ شود.

پایان/

۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 26268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =