ورود ایران خودرو به روسیه!

خودروسازان ایرانی قصد دارند پس از خروج برندهای خارجی، خودروهایی را در مسکو عرضه کنند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «راشا تودی» به نقل از «محمدرضا نجفی منش» رئیس انجمن قطعه‌سازان ایران عنوان داشت: مسکو و تهران تفاهم‌نامه‌ای برای صادرات خودروی ایرانی به روسیه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار امضا کردند.

ایران خودرو، بزرگترین خودروساز خاورمیانه، به دنبال خروج برندهای اروپایی، آمریکایی و ژاپنی به بازار روسیه چشم دوخته است.

بسیاری از خودروسازان خارجی به دلیل تحریم های غرب، تحویل خودروها و قطعات یدکی به روسیه را متوقف کردند زیرا فشارهای آمریکا و اروپا ادامه فعالیت شرکت ها در این کشور را با مشکل مواجه ساخته است.

ورود ایران خودرو به روسیه!

این خودروساز ایرانی مدل های اصلاح شده برندهای چینی هایما و دانگ فنگ را مونتاژ می کند. سال گذشته، این کشور سدان تارا را بر اساس خط تولید پژو ۳۰۱ روانه بازار کرد، در حالی که مدل های جدید دیگری از پژو و سیتروئن به عنوان نمونه اولیه در راه هستند.

بر اساس اطلاعات آژانس اتواستات روسیه، تا جولای ۲۰۲۲ بیش از ۱۰ هزار خودروی ایران خودرو در روسیه وجود داشته است که بیشتر آن ها مدل سمند (سدان کلاس C) بودند که خودرویی مبتنی بر پژو ۴۰۵ فرانسه می باشد.

ایران ده ها سال است که تحت تحریم‌ های غرب قرار دارد و از اینرو توانسته است صنعت خودروسازی خود را توسعه دهد تا نیاز داخلی خودش را پاسخگو باشد.

تهران همچنین پس از توقف مجدد عرضه قطعات و اعمال دوباره تحریم های آمریکا علیه جمهوری اسلامی در سال ۲۰۱۸، مجبور شد اتکای خود به واردات خودروهای خارجی را قطع کند.

پایان/

۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 23010

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =