دوره آموزشی در لیبی برای وزارت صمت/چرا در لیبی ویران‌شده خودرو ارزان است؟

عقلانیت مدیران صنعتی و تجاری کشور ویران شده از جنگ داخلی لیبی در وضع عوارض گمرکی پایین برای واردات خودرو و نبود انحصار داخلی یا وارداتی موجب شده است تا برخلاف ایران، قیمت خودروهای نو و دست دوم در این کشور به شدت پایین باشد.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «الجزیره» در گزارشی درباره پایین بودن قیمت خودرو در لیبی از قول «المدی الکوافی» مدیر شرکت واردات خودرو در لیبی نوشت، دلیل پایین بودن قیمت خودرو در لیبی پایین بودن عوارض گمرکی خودورهای وارداتی نو و دست دوم است. در لیبی میزان عوارض گمرکی هر خودرو از مبلغ 350 دلار بالاتر نمی رود.

وی افزود همچنین نبود سیستم نمایندگی خودرو نیز به کاهش قیمت ها کمک کرده است، زیرا هیچ شرکتی انحصار واردات و فروش نوع خاصی از خودرو را در اختیار ندارد. دولت لیبی هم غیر از عوارض گمرگی هیچ گونه مالیات دیگری را بر روی خودروها و خریداران تحمیل نمی کند.

دوره آموزشی در لیبی برای وزارت صمت/چرا در لیبی ویران‌شده خودرو ارزان است؟

به نوشته شبکه خبری الجزیره، دوسوم مردم لیبی خودروهای دست دوم می خرند زیرا قیمت این نوع از خودروها در مقایسه با خودروهای نو بسیار پایین است، اما دولتمردان و مقامات این کشور بیشتر خودروهای نو می خرند.

دوره آموزشی در لیبی برای وزارت صمت/چرا در لیبی ویران‌شده خودرو ارزان است؟

طبق گزارش این شبکه خبری، پایین بودن قیمت خودرو در لیبی سبب شده است که شماری از شهروندان کشورهای همسایه به ویژه از الجزایر، سودان و نیجر هم برای خرید خودرو به لیبی سفر کنند. زیرا قیمت خودرو در لیبی در مقایسه با این کشورها بسیار پایین تر است.

خودروهای ژاپنی و در راس آنها تویوتا و خودروهای کره جنوبی (هیوندای و کیا) بازار فروش خودرو در لیبی را در کنترل خود دارند.

پایان/

۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 24042

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =