رکوردهای تازه خودروسازی چین

رشد تولید و فروش خودرو در داخل و خارج چین پس از دوره همه گیری کرونا چشم‌گیر بوده است و اکنون رکوردهای صادراتی جدیدی را برجای گذاشته است.

به گزارش تحریریه، طبق آمار انجمن خودروسازان چین (CAAM)، خودروسازان چینی در پنج ماهه اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۱.۷۶ میلیون دستگاه خودرو در کشورهای خارجی فروخته اند که نشان دهنده رشد ۸۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

کارشناسان این صنعت تاکید دارند که بازار خودرو چین از ماه آوریل شروع به شتاب گرفتن کرده است، اما هشدار دادند که چالش‌هایی برای خودروسازان برای دستیابی به رشد فروش در کل سال وجود دارد.

آمار منتشر شده توسط CAAM نشان می دهد که وسایل نقلیه مسافربری بیشترین حجم صادرات را از چین به خود اختصاص داده اند. از ژانویه تا پایان ماه می، فروش ۹۶.۶ درصد افزایش یافت و در مجموع به ۱.۴۶ میلیون دستگاه رسید.

این در حالی است که صادرات خودروهای تجاری با رشد ۳۰.۹ درصدی به ۲۹۱ هزار دستگاه رسید.

Cars await loading onto a ship for export at Yantai Port in east China’s Shangdong Province on May 9, 2023. Photo: Xinhua

صادرات خودروها با انرژی نو – از جمله خودروهای برقی، پلاگین هیبریدی و خودروهای هیدروژنی – در پنج ماهه اول سال به نصف افزایش یافت و به ۴۵۷۰۰۰ دستگاه رسید.

CAAM خاطرنشان کرد که نرخ‌های رشد سال به سال بیشتر به پایه‌های نسبی پایین‌تر در سال ۲۰۲۲ نسبت داده می‌شود که ناشی از تأثیر قابل توجه همه‌گیری کووید-۱۹ بر تولید و فروش است.

این آمارها در حالی کسب شد که فروش خودرو در داخل چین در سال ۲۰۲۲ به ۲۶.۸۶ میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال قبل از آن رشد متوسط ۲.۱ درصدی را نشان می دهد.

فروش و تولید خودرو در ژوئن ۲۰۲۲ و پس از شیوع کووید-۱۹ که عملاً زنجیره های تامین را برای تقریباً دو ماه مختل کرد و به ویژه در شانگهای، منجر به کمبود قطعات در سراسر کشور شد، شروع به جهش کرد.

پایان/

۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 25998

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =