افزایش صادرات زغال سنگ روسیه به چین

روسیه صادرات زغال سنگ به چین را افزایش می دهد و شرکت اصلی صادرکننده این کالا می گوید قصد دارد امسال فروش خود را به پکن سه برابر کند.

به گزارش تحریریه، شرکت انرژی زغال سنگ سیبری SUEK، بزرگترین صادرکننده سوخت فسیلی روسیه، اعلام کرد که فروش خود را به چین در سال ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

به گفته «ماکسیم باسوف» مدیرعامل این شرکت، SUEK در نظر دارد عرضه خود به بازار چین را در سال جاری بیش از سه برابر کند و حجم صادرات را به بیش از ۲۰ میلیون تن برساند.

باسوف افزود: بازار چین برای ما بسیار مهم است. سال گذشته بازار اصلی بین المللی ما کره جنوبی و قبل از آن اتحادیه اروپا بود، اما امسال فکر می کنم چین از کره پیشی گرفته و به بازار اصلی صادرات ما تبدیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که در دراز مدت، SUEK ممکن است فروش زغال سنگ به چین را به ۵۰ میلیون تن در سال افزایش دهد. اگر قیمت هایی که چین با آن زغال سنگ روسیه را خریداری می کند برای صادرکننده روسی جذاب باشد و اگر تعرفه واردات صفر باقی بماند، این برنامه ها محقق خواهد شد.

افزایش صادرات زغال سنگ روسیه به چین

چین می گوید به واردات حدود ۳۰۰ میلیون تن زغال سنگ در سال ادامه خواهد داد. بزرگترین تامین کننده چین اندونزی است. باسف گفت: روسیه در سال گذشته از نظر عرضه زغال سنگ در جایگاه دوم قرار گرفت و از بین تمام شرکت‌های روسی، ما بزرگ‌ترین بودیم.

مدیر عامل این شرکت که در حال حاضر برای یک سفر کاری در چین به سر می برد، افزود که شرکت وی طی چند روز گذشته تعدادی قرارداد بلندمدت با سازندگان برجسته چینی ماشین آلات معدنی امضا کرده است.

او گفت: من فکر می کنم در چند ماه آینده عرضه تجهیزات معدنی ما چندین برابر افزایش خواهد یافت... به طور کلی، همکاری ما با چین هم از نظر صادرات ما به چین و هم از نظر واردات تجهیزات از چین قرار است افزایش یابد.

روسیه صادرات زغال سنگ به چین را ۱۱.۲ درصد افزایش داد و به ۵۹.۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ رساند. این اقدام بخشی از تلاش های مسکو برای تغییر جهت تجارت خود پس از ممنوعیت اتحادیه اروپا بر ذغال سنگ روسیه بود که در بحبوحه تحریم های مرتبط با اوکراین در سال گذشته اعمال شد.

چین مصرف زغال سنگ و در نتیجه واردات زغال سنگ خود را افزایش می دهد، زیرا فعالیت صنعتی این کشور پس از برداشته شدن محدودیت های کووید-۱۹ در حال احیا است.

پایان/

۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 25115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =