آلمان بحران برق اروپا را تشدید می‌کند

اپراتورهای برق آلمان اعلام کردند ممکن است برای جلوگیری از قطع برق شهروندان این کشور از میزان صادرات خود به کشورهای همسایه کم کنند.

ه گزارش تحریریه، روزنامه «فایننشال تایمز» نوشت، «هندریک نویمان» مدیر فنی اپراتور پیشرو شبکه برق کشور«آمپریون» پیش بینی کرد آلمان ممکن است مجبور شود به طور موقت صادرات برق خود را در زمستان آینده از جمله به فرانسه محدود کند.

طبق گزارش این روزنامه، اقدام فوق می تواند به عنوان آخرین راه حل برای جلوگیری از قطع برق در آلمان اجرا شود.

بنا به گزارش‌ها، نیومن گفت که صادرات احتمالاً برای چند ساعت در یک زمان متوقف می‌شود، نه چند روز.

Germany faces prospect of slashing energy exports, grid operator warns |  Financial Times

وی افزود: ما شرایط بسیار پر استرسی را در زمستان پیش رو پیش بینی می کنیم. بحران انرژی کنونی در آلمان و اتحادیه اروپا تنها تا حدی ناشی از وضعیت اطراف اوکراین و جنگ تحریم‌های متعاقب آن با روسیه است. سایر مسائل مرتبط با هم شامل تعطیلی نیمی از نیروگاه های هسته ای در فرانسه و همچنین کمبود زغال سنگ ناشی از آن در این امر دخیل بوده اند.

گفته می‌شود مسائل همچون دور بودن بیشتر نیروگاه‌های تولید برق بادی از مصرف‌کنندگان اصلی آن‌ها، یعنی کارخانه‌های صنعتی هم به بحران افزوده است.

آلمان سال ها صادرکننده بزرگ انرژی در اروپا بوده است. به عنوان مثال، بر اساس داده های تنظیم کننده شبکه، سال گذشته، این کشور ۱۷۴۰۰ گیگاوات ساعت (GWh) برق بیشتر از واردات خود به سایر کشورهای اتحادیه اروپا فروخته بود.

آلمان بحران برق اروپا را تشدید می‌کند

فرانسه و اتریش خریداران اصلی قدرت آلمان هستند. بر اساس داده‌های اندیشکده Fraunhofer ISE، فرانسه از ژانویه تا مارس امسال ۶ هزار گیگاوات ساعت برق از آلمان وارد کرد که ۵ درصد از کل تولید برق آلمان در آن دوره بوده است. در این گزارش تصریح شده است که رقم فوق پنج برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

تحلیلگران می گویند که کاهش صادرات برق آلمان ممکن است کمبود عرضه در فرانسه را هم تشدید کند. ماه گذشته خبرهایی منتشر شد که تصریح داشتند فرانسه ممکن است به دلیل مشکلاتی که در نیروگاه‌های هسته‌ای وجود دارد، تامین برق به ایتالیا را به مدت دو سال متوقف کند. فرانسه مدتی بعد این ادعاها را رد کرد.

دولت فرانسه از شرکت دولتی EDF این کشور خواسته است تا ۳۲ راکتور هسته ای را که در حال حاضر غیرفعال هستند در اسرع وقت راه اندازی کند. برخی از این راکتورها اوایل سال جاری به دلیل مشکلات فنی آفلاین شدند و تا کنون در حال تعمیر و نگهداری بوده اند.

به تازگی EDF اعلام کرد که تولید انرژی هسته‌ای آن به دلیل مشکلات در نیروگاه‌های فرسوده به پایین‌ترین سطح خود در بیش از ۳۰ سال گذشته کاهش یافته است.

پایان/

۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 22062

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =