آغاز به کار سومین فاز نیروگاه هسته‌ای البراکه

سازمان انرژی هسته‌ای امارات از آغاز عملیات بهره برداری تجاری سومین راکتور نیروگاه انرژی هسته‌ای البراکه خبر داد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «یونهاب» نوشت، سازمان انرژی هسته‌ای امارات از آغاز عملیات بهره برداری تجاری سومین راکتور نیروگاه انرژی هسته‌ای براکه خبر داد.

پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» آورده است که سازمان فدرال اداره نظارت بر مقررات هسته ای در امارات با اعلام این خبر افزود: با بهره برداری از سومین نیروگاه برق «براکه» ، ۱۴۰۰مگاوات برق بدون کربن به شبکه برق کشور اضافه می شود.

براساس این گزارش، از زمان صدور مجوز بهره برداری از این نیروگاه در ژوئن ۲۰۲۲، سازمان فدرال نظارت بر مقررات هسته ای امارات بر تمام مراحل بارگذاری سوخت و تست های آزمایشی نظارت داشته است.

آغاز به کار سومین فاز نیروگاه هسته‌ای البراکه

این سازمان ضمن تاکید بر تعهد اپراتور این نیروگاه (شرکت انرژی نواه) به رعایت تمام الزامات نظارتی برای شروع این مرحله مهم، اعلام کرد: این دستاورد در نتیجه فعالیت‌های کنترلی شدید از جمله بازرسی و کنترل مستمر، برای اطمینان از ایمنی و امنیت نیروگاه هسته ای مزبور حاصل شده است.

سازمان انرژی هسته‌ای امارات سپتامبر گذشته، از آغاز به کار سومین نیروگاه برق «براکه» خبر داده بود.

در مارس ۲۰۲۲ نیز معاون شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، از راه اندازی موفق دومین نیروگاه برق براکه خبر داده بود، نخستین واحد نیروگاهی براکه نیز اوایل اوت ۲۰۲۰، به بهره برداری رسیده بود.

نیروگاه برق «براکه» از غرب در حدود ۵۰ کیلومتری مرز عربستان، ۳۲۰کیلومتری مرز با عمان و ۳۵۰ کیلومتری مرز با ایران قرار دارد.

آغاز به کار سومین فاز نیروگاه هسته‌ای البراکه

عملیات ساخت این نیروگاه هسته‌ای ۱۴۰۰ مگاواتی برق از سال ۲۰۱۲ در کنسرسیومی به مدیریت شرکت «کپکو» کره جنوبی آغاز شد. امارات برای ساخت این چهار رآکتور هسته‌ای و خدمات پس از راه‌اندازی آن‌ها مجموعا ۴۰ میلیارد دلار هزینه کرده است.

پایان/

۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 24511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =