رشد مبادلات تجاری اردن و عمان

حجم مبادلات تجاری میان عمان و اردن رو به افزایش است و دو کشور برای تقویت همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف تلاش می کنند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در گزارش خود درباره میزان حجم مبادلات تجاری اردن و عمان نوشت، حجم کل مبادلات تجاری میان عمان و اردن تا پایان نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۱۱۸.۴ میلیون دلار بوده است.

بر اساس داده‌های اداره آمار اردن، حجم صادرات عمان به اردن در پایان نوامبر گذشته حدود ۵۳ میلیون دلار بود، در حالی که حجم صادرات اردن به عمان به حدود ۶۵.۴ میلیون دلار رسید. صادرات عمان به اردن شامل آهن، فولاد غیر آلیاژی، گاز طبیعی، محصولات پلی اتیلن و .... است. اردن هم دارو، سبزیجات، میوه، جواهرات، مواد غذایی و .... به عمان صادر می کند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عمان، «نواف الرماوی» سخنگوی وزارت صنعت و تجارت اردن گفت با طرف عمانی برای برپایی یازدهمین دوره نشست مشترک اردنی – عمانی هماهنگی های صورت می گیرد تا موضوع تقویت همکاری های دوجانبه در عرصه های گوناگون مورد بررسی قرار گیرد.

عمان و اردن در ماه اکتبر گذشته ۷ یادداشت تفاهم و برنامه های اجرایی در عرصه های مختلف صنعتی، اقتصادی، آموزشی و گردشگری امضا کرده اند و «امجد القهیوی» سفیر اردن در عمان طی یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد میزان مبادلات تجاری میان اردن و عمان در پایان سال ۲۰۲۱ میلادی به ۱۵۲ میلیون دلار رسیده است.

پایان/

۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 24228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =