افزایش تورم در عربستان

نرخ تورم در عربستان به دلیل افزایش اجاره بهای مسکن و قیمت مواد غذایی برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و به رقم ۳.۴ درصد رسید.

به گزارش تحریریه، روزنامه «الخلیج» امارات در بخشی از گزارش درباره افزایش نرخ تورم در عربستان نوشت، نرخ تورم سالانه در عربستان برای دومین ماه متوالی افزایش یافت و به رقم ۳.۴ درصد رسید. این در حالی است که تورم در ماه دسامبر به ۳.۳ درصد رسید.

برپایه گزارش های اداره آمار عربستان، قیمت اجاره بهای مسکن در ماه ژانویه گذشته به میزان ۷.۷ درصد افزایش یافت و این افزایش بر روی افزایش نرخ تورم سالانه تاثیر فراوانی گذاشت.

همچنین قیمت مواد غذایی از جمله گوشت، مرغ و لبنیات هم در ژانویه گذشته به میزان ۴.۳ درصد افزایش یافت. قیمت خدمات مربوط به حمل و نقل هم به میزان ۳.۸ درصد بیشتر شد.

افزایش تورم در عربستان

به نوشته این روزنامه، تحلیلگران پیش بینی کرده اند که در نتیجه عوامل و مولفه های خارجی تورم در دوره آینده نیز در عربستان افزایش یابد. این در شرایطی است که عربستان در سال گذشته میلادی در مقایسه با دیگر کشورهای گروه ۲۰ تورم کمتری را شاهد بود.

طبق آمار کشورهای عضو گروه ۲۰ از سال ۲۰۲۲ تورم بالایی را تجربه کرده اند، به گونه ای که آرژانیتین تورم ۹۸ درصدی و ترکیه تورم ۶۴ درصدی را در ماه گذشته به ثبت رساند

پایان/

۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24286

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =