نابودی بازار خرده فروشی در آلمان

کاهش شدید مصرف و افزایش هزینه های انرژی موجب فروپاشی بازار خرده فروشی در آلمان شده است.

به گزارش تحریریه، نشریه «اشپیگل» به نقل از فدراسیون خرده فروشی آلمان (HDE) گزارش داد که صنعت خرده فروشی آلمان در بحبوحه افزایش هزینه های انرژی و کاهش شدید مصرف در خطر قرار گرفته است.

طبق پیش بینی های این سازمان، اولین کسانی که با خطر ورشکستگی مواجه می شوند، فروشگاه های کوچکتر در مراکز شهرها هستند.

گردش مالی خرده فروشی در آلمان از ماه اوت شروع به کاهش کرد. طبق گزارش اداره آمار فدرال، فروش به صورت واقعی ۱.۳ درصد نسبت به جولای و ۴.۳ درصد نسبت به آگوست ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

همچنین فروش مواد غذایی ۱.۷ درصد نسبت به جولای و ۳.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۱۷ رسیده است.

منسوجات و کفش، لوازم خانگی و لوازم ساختمانی هم از دیگر بخش‌هایی بوده اند که شاهد کاهش فروش بودند.

سخنگوی HDE فدراسیون فوق اظهار داشت که کمک های مالی وعده داده شده توسط دولت آلمان برای کاهش قیمت انرژی باید برای حمایت از فروشگاه های خرده فروشی عملیاتی شود.

وی گفت: اگر این اتفاق نیفتد، در بسیاری از مراکز شهری با فاجعه مواجه خواهیم شد. با این حال، او فکر می کند که می توان از طریق سرمایه گذاری و ایده های خلاقانه جدید از بحران جلوگیری کرد، اگرچه این امر مستلزم همکاری بین خرده فروشان و مقامات است.

وی افزود: در بحران حاد کنونی، همه چیز کمی دشوارتر می شود. به طور قطع الان دیگر جیب ها پول پر نمی‌شوند... اگر قرار است این مفاهیم عملی شوند، همه ذینفعان در همه حوزه ها از شهرداری‌ها تا دولت باید با هم همکاری کنند – همچنین بخش بازاریابی شهری، خرده ‌فروشی و غذا و ارائه‌دهندگان محصولات فرهنگی و شهروندان باید در این کار سهیم شوند.

پایان/

۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 22293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      0 0
      دلیل نابودی اقتصاد خرده فروسی آلمان احتمالا بخاطر فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام و نا امن بودن خیابانها به دلیل اعتراضات مردمی آلمان و عدم قدرت خرید مردم المان و پایین بودن دستمزد و حقوق هستس