روسیه با ناتو در اوکراین می‌جنگد

دبیرکل ناتو به صورت ضمنی تایید کرد که روسیه اکنون در اوکراین با ناتو در حال جنگ است و در صورت پیروزی مسکو، این ائتلاف دچار مشکل جدی می شود.

به گزارش تحریریه، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در حضور خبرنگاران اعتراف کرد که پیروزی نظامی روسیه در اوکراین به معنای شکست کل ائتلاف غربی ناتو است.

با این حال، استولتنبرگ علیرغم حمایت بی سابقه از کی یف، همچنان مدعی است که بلوک تحت رهبری ایالات متحده در یک طرف درگیری قرار ندارد.

استولتنبرگ در آستانه نشست وزیران دفاع ناتو خطاب به خبرنگاران اعلام کرد که ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین برای اطمینان از پیروزی اوکراین در نبرد و جنگ علیه نیروهای متجاوز روسیه، حیاتی است.

روسیه با ناتو در اوکراین می‌جنگد

با این حال، کمک های تسلیحاتی پیامدهایی را برای ارتش های اروپایی داشته است. ذخایر تسلیحات و مهمات آلمان از اواخر ماه اوت به شدت کاهش یافته است. در همان ماه، «وال استریت ژورنال» گزارش داد که ذخایر مهمات توپخانه 155 میلی متری ایالات متحده به طرز نگران کننده ای کم شده است.

استولتنبرگ در پاسخ به این سوال که آیا تضعیف نیروهای اروپایی برای تقویت اوکراین سیاست عاقلانه ای است، درگیری در اوکراین را برای ائتلاف ناتو یک یک ضرورت موجودیتی توصیف کرد.

او گفت: اگر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیروز شود، این نه تنها یک شکست بزرگ برای اوکراینی‌ها است، بلکه برای همه ما در ناتو شکستی خطرناک خواهد بود».

ناتو به‌شدت در اوکراین سرمایه‌گذاری می‌کند و اعضای این ائتلاف آموزش، توانایی اطلاعاتی و ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات را برای ارتش اوکراین فراهم می‌کنند. علیرغم این «حمایت بی‌سابقه»، هنوز استولتنبرگ ادعا می کند که ناتو طرف مناقشه نیست.

International Army Games 2021 | National Review

این درحالی است که مسکو نگاه متفاوتی دارد. «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، ناتو را متهم به جنگ با روسیه از طریق نیابتی خود کرده است. همچنین پوتین هم اقدامات روسیه در اوکراین را به عنوان مبارزه با کل ماشین نظامی غرب توصیف کرد.

رهبران ناتو مدعی هستند که سیستم های تسلیحاتی آنها به نیروهای کی‌یف این امکان را داده است که در هفته های اخیر یک سری پیروزی ها را در جنوب و شرق کشور داشته باشند. با این حال، با عملیات نظامی مسکو تحت فرماندهی جدید، این پیشرفت‌ها متوقف شده است و پس از دو روز حملات موشکی ویرانگر روسیه به اهداف نظامی و زیرساختی اوکراین، کی‌یف بار دیگر از غرب درخواست سلاح‌های سنگین‌تر و دوربردتر می‌کند.

پایان/

۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰
کد خبر: 22171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =