اروپا گاو شیرده آمریکا

ایالات متحده بر اتحادیه اروپا فشار می آورد تا اقدامات بیشتر و کمک های قابل توجه تری را برای اوکراین تدارک ببینند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» روز گذشته گزارش داد، ایالات متحده از کشورهای اتحادیه اروپا می‌خواهد که در مجموع هرماه ۱.۵ میلیارد دلار را برای کمک به اوکراین تدارک ببینند.

به گفته مقامات ناشناس، دولت بایدن در تلاش‌های خود برای حمایت از مبارزه اوکراین علیه روسیه، اروپا را برای انجام کارهای بیشتر تحت فشار قرار داده است.

یکی از منابع بلومبرگ گفت که ایالات متحده و متحدانش که بسته های کمکی مستقل زیادی را به کی یف ارائه کرده اند، در حال بررسی مکانیسم منظم تری هستند تا فروپاشی اقتصاد آسیب دیده اوکراین جلوگیری کند.

اروپا گاو شیرده آمریکا

به گفته یک منبع دیگر، به مقامات اتحادیه اروپا هشدار داده شد که کنگره ایالات متحده به طور فزاینده ای برای تقسیم بار کمک ها بین متحدان صحبت می کند. یک مقام دیگر هم خاطرنشان کرد که ایالات متحده از اتحادیه اروپا انتظار دارد که بودجه ای معادل ۱.۵ میلیارد دلار را ماهانه برای کمک به اوکراین در نظر بگیرد.

گفته می شود که این بودجه برای تامین نیازهای ضروری کیف، مانند هزینه های عمومی اساسی، مدارس، بیمارستان ها و شبکه برق بسیار ضروری است.

در اواخر آوریل، رئیس صندوق بین المللی پول گفت که اوکراین ماهانه به ۵ میلیارد دلار برای حفظ اقتصاد خود نیاز دارد. در همین حال، در همان ماه، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، رقمی بالاتر ۷ میلیارد دلار در ماه را بیان کرد و تاکید داشت علاوه بر این وی برای بازسازی کشورش به صدها میلیارد دلار بیشتر نیاز است.

پنجشنبه گذشته، سنای آمریکا بسته کمکی گسترده دیگری به اوکراین را تصویب کرد که شامل ۱۲ میلیارد دلار کمک اقتصادی و نظامی اضافی می‌شد. بر این اساس از اواخر فوریه یعنی زمان آغاز حمله روسیه، کل کمک‌های آمریکا به اوکراین به حدود ۵۴ میلیارد دلار رسید.

در همین حال، اتحادیه اروپا تنها یک میلیارد یورو (۹۸۰ میلیون دلار) از ۹ میلیارد یورویی که در ماه می وعده داده بود به اوکراین پرداخت کرده است. در اواسط سپتامبر، بروکسل نیز با آزادسازی ۵ میلیارد یورو دیگر موافقت کرد، اما این وجوه هنوز پرداخت نشده است.

پایان/

۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 22009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =