تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه

بسته ششم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه حاوی محدودیت نفتی، سانسور بیشتر رسانه ها و ممنوعیت های بانکی است

به گزارش تحریریه، «راشا تودی» در گزارشی به بررسی بسته ششم تحریم‌های ضد روسیه اتحادیه اروپا پرداخت و نوشت، مقام های ارشد اتحادیه اروپا فهرستی از تحریم‌های جدید علیه مسکو را منتشر کردند و روسیه را به تداوم جنگ تجاوزکارانه علیه اوکراین متهم ساختند.

 ششمین دسته از محدودیت‌ها که از فوریه ۲۰۲۲ برقرار شده شامل تحریم مرحله‌ای بر واردات نفت، محدودیت‌هایی علیه برخی بانک‌ها و پخش‌کنندگان روسی و قرار دادن نام برخی افراد در فهرست جنایات جنگی از سوی بروکسل است.

شورای اتحادیه اروپا روز جمعه این بسته تحریمی را رسما اعلام کرد. «جوزپ بورل» نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا گفت که این اقدام به منظور محدود کردن توانایی روسیه در تأمین مالی جنگ و ممنوعیت در ارائه اطلاعات نادرست است.

تحریم نفتی

براسا بسته جدید، کشورهای اتحادیه اروپا شش ماه فرصت دارند تا واردات نفت خام روسیه را متوقف کنند و هشت ماه برای پایان دادن به واردات سایر فرآورده های نفتی پالایش شده زمان دارند. برای کشورهای عضوی که به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از وابستگی خاصی به تجهیزات روسیه رنج می برند و گزینه های جایگزین مناسبی ندارند، یک استثنای موقت با درج مدت زمان نامشخص وجود خواهد داشت. البته نامی از مجارستان و اتریش ذکر نشده است.

به بلغارستان و کرواسی نیز فرصت بیشتری داده شد تا بتوانند به ترتیب به واردات نفت خام دریایی و نفت گاز روسیه ادامه دهند.

ممنوعیت سوئیفت

اتحادیه اروپا همچنین سه بانک دیگر در روسیه و یک بانک در بلاروس را از چارچوب نقل و انتقال بین‌المللی پول یا سوئیفت مسدود کرده است. این ممنوعیت بر بزرگترین بانک های روسیه، اسبربانک، اعتبار مسکو، بانک کشاورزی روسیه و همچنین بانک توسعه و بازسازی بلاروس (Sberbank, Credit Bank of Moscow, Russian Agricultural Bank, Belarusian Bank for Development and Reconstruction) وضع شده است.

EU agrees new anti-Russia sanctions

سانسور رسانه ای

بروکسل همچنین سه رسانه روسی را که آنها را درمالکیت دولت توصیف کرده است به عنوان ابزاری برای دستکاری اطلاعات و ترویج اطلاعات نادرست و همچنین تبلیغات برای بی‌ثبات کردن اوکراین و اتحادیه اروپا متهم و تحریم کرد.

روسیه ۲۴ و RTR Planeta - بخش‌هایی از سرویس پخش عمومی VGTRK - و همچنین مرکز تلویزیون پخش شهر مسکو از فعالیت‌های منع شدند.

سایر ممنوعیت ها و محدودیت ها

اکنون افراد و نهادهای اتحادیه اروپا از ارائه خدمات حسابداری، روابط عمومی یا مشاوره به روسیه منع شده اند.

این بلوک همچنین صادرات ۸۰ ماده شیمیایی که می‌تواند برای تولید سلاح‌های شیمیایی استفاده شود را به روسیه ممنوع کرد. همچنین فهرست کالاها و فناوری‌های با کاربرد دوگانه را که به طور بالقوه می‌توانند در بخش‌های دفاعی و امنیتی روسیه استفاده شوند، گسترش داده است.

فهرست گسترده‌ای از افراد و نهادها شامل شخصیت‌های حامی جنگ، اعضای خانواده مقامات دولتی، شرکت‌های صنایع دفاعی، و همچنین افرادی است که اتحادیه اروپا ادعا می‌کند مسئول جنایاتی هستند منتشر شده است. ادعا می‌شود این جنایات توسط نیروهای روسی در بوچا و ماریوپل انجام شده است.

وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که محدودیت های اروپا عواقب ویرانگری برای خود اتحادیه خواهد داشت.

این وزارتخانه افزود: روسیه در برابر فشارهای غرب مقاومت خواهد کرد  اما این تحریم ها در درجه اول به شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا آسیب می رساند.

پایان/

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 19584

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =