تحمیل هزینه بازسازی اوکراین بر اروپا

سیاست های ایالات متحده نه تنها بحران انرژی را بر کشورهای اروپایی تحمیل کرد بلکه در گامی فراتر، هزینه بازسازی اوکراین را هم روی دست کشورهای این منطقه گذاشت.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «بلومبرگ» گزارش داد که اتحادیه اروپا می گوید به تنهایی نیم تریلیون یورو (۵۰۰ میلیارد یورو) را بر اساس پیش نویس طرحی برای بازسازی اوکراین اختصاص می دهد.

این گزارش آورده است که اوکراین از کمک‌کنندگان خارجی صدها میلیارد دلار برای بازسازی درخواست می کند و اتحادیه اروپا بخش عمده این بسته را بر عهده می گیرد.

این پایگاه خبری به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد، یک طرح ۲۰۰۰ صفحه ای برای بازسازی اقتصاد اوکراین قرار است این هفته در طی کنفرانسی در شهر لوگانو سوئیس ارائه شود.

گزارش این رسانه آمریکایی مدعی است اتحادیه اروپا بیش از ۵۰۰ میلیارد یورو (۵۲۳ میلیارد دلار) را پیشنهاد می‌دهد. همچنین قرار است کنفرانس کمک‌کنندگان به اوکراین به زودی در ماه نوامبر در جمهوری چک برگزار شود. این کشور ریاست دوره‌ای ۶ ماهه اتحادیه اروپا را در این ماه بر عهده گرفت.

بلومبرگ افزود «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانس لوگانو حضور خواهد داشت. منابع به این شبکه خبری گفتند که او پیشنهاد اتحادیه اروپا برای جمع آوری پول از کمک کنندگان بالقوه مانند اعضای G۷، سازمان های چندجانبه، سوئیس و نروژ را ارائه خواهد کرد. همچنین اتحادیه اروپا احتمالاً برای پوشش هزینه ها مشابه نحوه جمع آوری کمک های مالی برای پاسخ به همه گیری کووید-۱۹ وام خواهد گرفت.

ماه گذشته پیشنهاد نامزدی عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا مطرح شد؛ مقامات اروپایی این اقدام را یک حرکت نمادین برای تشویق کی یف در مبارزه با روسیه دانستند. بسیاری در کی یف نیز آن را گامی بزرگ به سوی پیوستن به اتحادیه می دانند و در مورد مزایایی که کشورشان می تواند به عنوان یک عضو کامل به دست آورد، بحث می کنند.

البته اوکراین نیز راه کسب درآمد را یاد گرفته است. «ولودیمیر زلنسکی» هفته گذشته در کنفرانس ناتو در مادرید گفت که کی یف ماهانه به ۵ میلیارد دلار برای پوشش کسری بودجه خود نیاز دارد.

رهبر اوکراین تاکید دارد که کی یف هیچ سرزمینی را در ازای آتش‌ بس به روسیه واگذار نمی‌ کند و مدعی است افزایش عرضه تسلیحات غربی به اوکراین موج جنگ را علیه روسیه تغییر می‌ دهد.

پایان/

۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 20233

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =