مهمات آمریکا ته کشید

زرادخانه مهمات ایالات متحده پس از کمک تسلیحاتی به اوکراین به شدت کم شده است.

به گزارش تحریریه، چند مقام نظامی پنتاگون به روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا اعلام کردند که پس از تصویب و تحویل میلیاردها دلار کمک تسلیحاتی کاخ سفید به اوکراین از ماه فوریه، ارتش ایالات متحده اکنون با کمبود برخی از انواع مهمات روبرو شده است.

همین امر موجب شده تا پنتاگون برای بازنگری در مورد چگونگی تامین نیازهای خود همزمان با نحوه مسلح کردن اوکراین برنامه ریزی کند.

واشنگتن علاوه بر هزاران تفنگ، پهپاد، موشک، سکوهای توپخانه و راکت انداز، مقادیر زیادی مهمات از جمله ۸۰۶ هزار گلوله ۱۵۵ میلی متری هویتزر را به کی یف عرضه کرده است. یکی از مقامات پنتاگون که نخواست نامش فاش شود به این روزنامه گفت که ذخایر مهمات اخیر به طرز ناخوشایندی در زرادخانه آمریکا در حال کاهش است.

این مقام افزود: سطح موجودی تسلیحات پنتاگون در اندازه ای نیست که ما بخواهیم وارد نبرد شویم.

مهمات آمریکا ته کشید

البته وی خاطرنشان کرد که از آنجایی که ایالات متحده در حال حاضر مستقیماً در هیچ درگیری بزرگی دخالت ندارد، تعداد گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری هنوز به سطوح «بحرانی» نرسیده‌اند.

کاهش تدارکات، ارتش را وادار کرد تا در مورد وضعیت پایگاه صنعتی و مهمات خمد بررسی جامعی را انجام دهد، که در آن نحوه حفظ ذخایر خود و در عین حال حفظ سرعت فعلی کمک به نیروهای اوکراینی را تعیین نماید.

ایالات متحده تنها در سال جاری نزدیک به ۱۴ میلیارد دلار را به تامین تسلیحات مستقیم به کیف اختصاص داده است.

The U.S. Races to Arm Ukraine With Heavier, More Advanced Weaponry - The  New York Times

ارتش آمریکا همچنین از قانونگذاران خواسته است تا مجوز ارتقاء ۵۰۰ میلیون دلاری مهمات ارتش را صادر کنند. با اینحال وال استریت ژورنال تصریح کرد کمبود مهمات به دلیل کمبود بودجه نیست، زیرا آخرین درخواست بودجه ۷۷۳ میلیارد دلاری جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده احتمالاً هزینه های تکمیل را پوشش می دهد.

به گفته یک مقام صنعتی، تولید مهمات جدید از زمان سفارش‌ها تا زمان دریافت حدود ۱۸ ماه طول می‌کشد. این در حالی است که سلاح‌های پیچیده‌تر، مانند موشک‌ها، احتمالاً زمان بسیار بیشتری نیاز دارند.

پایان/

۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خسرو IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 1
      چه عنوان ناپخته ای !!