ناکارآمدی تسلیحات آلمانی در جنگ اوکراین

گذشته از ناکارآمدی تسلیحات آلمانی در جنگ اوکراین، سازگار کردن تسلیحات و مهمات ارسال شده از کشورهای مختلف غربی به چالشی بزرگ برای کی‌یف تبدیل شده است.

به گزارش تحریریه، نشریه «اشپیگل» نوشت، توپخانه های آلمانی یک ماه پس از تحویل به اوکراین در حال خراب شدن هستند. بر اساس گزارش‌ها، این سلاح‌ها برای مقابله با سرعت بالای آتشی که ارتش اوکراین در معرض آن قرار می‌دهد، چندان کارامد نیستند.

این رسانه آلمانی به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که تعدادی از هفت Panzerhaubitze ۲۰۰۰ که در پایان ماه ژوئن به اوکراین فرستاده شد، نشانه هایی از ساییدگی و شکستگی را نشان می دهند. برخی از سخت افزارهای آن ها حتی پیام های خطا نشان می دهند و نیاز به تعمیر دارند.

ارتش آلمان معتقد است که مشکلات ناشی از تعداد زیاد گلوله های شلیک شده روزانه توسط نیروهای اوکراینی به مکانیسم بارگزاری هویتزرها آسیب رسانده است. این گزارش خاطرنشان کرد که شلیک ۱۰۰ گلوله در روز توسط این تسلیحات استفاده بیش از حد محسوب می شود. حال آنکه بر اساس شواهد ارتش اوکراین بسیار بیشتر از این تعداد شلیک می کنند.

علیرغم بارگیری بیش از حد اسلحه های آلمانی، نیروهای کی یف هنوز تنها کسر کوچکی از گلوله هایی را که ارتش روسیه پرتاب می کند، شلیک می کنند.

مقامات اوکراینی در اوایل این ماه اعلام کردند که آنها روزانه ۶۰۰۰ گلوله را به سمت نیروهای روس پرتاب می کنند. این در حالی است که روسیه در همین زمان ۲۰۰۰۰ گلوله استفاده می کند. این حجم کار روی تعداد مساوی توپخانه اوکراین توزیع نمی شود.

اشپیگل گزارش داد که با کم شدن ذخایر مهمات، اوکراین تلاش می کند مهمات ناسازگار با هویتزرهای آلمانی را هم با این سلاح شلیک کند. در این گزارش آمده است که ارتش آلمان پس از اطلاع از اینکه اسلحه‌هایش نمی‌توانند مهمات با دقت بالا شلیک کنند، قطعات یدکی را برای اصلاح این وضعیت ارسال کرده است.

برلین همچنین در تلاش است تا یک مرکز تعمیراتی را در لهستان راه‌اندازی کند تا هویتزرها را به کار بازگرداند.

Panzerhaubitze ۲۰۰۰ یا همان هویتزرها تنها سلاح خارجی نیستند که در میدان نبرد اوکراین شکست می خورند. سربازان اسیر شده اوکراینی پرتاب‌کننده‌های موشک Javelin – موشک انداز شانه‌ای که از سوی بریتانیا و ایالات متحده فرستاده شده‌اند – را به طور کامل بی‌فایده توصیف کرده‌اند. طبق گزارش‌ها، سربازان همچنین در مورد NLAW با مشکلات باتری مواجه می‌شوند که استفاده از آن را غیرممکن می‌کند.

اشپیگل خاطرنشان کرد: تانک‌های ضدهوایی Gepard آلمان که پنج عدد از آن ها به اوکراین داده شد، با مهمات نروژی آن ناسازگار هستند. تطبیق سیستم های تسلیحاتی از تامین کنندگان مختلف انگلیسی و آمریکایی به عنوان یک چالش جدی برای کیف مطرح شده است.

پایان/

۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 20765

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =