دوسوم آمریکایی‌ها تایوان و اوکراین را نمی‌شناسند

با وجود مداخله شدید کاخ سفید در امور اوکراین و تایوان اما حتی پس از سفر «نانسی پلوسی» هم بیشتر مردم آمریکا، شناختی از این دو کشور ندارند.

به گزارش تحریریه، تارنمای خبرگزاری «راشا تودی» نوشت، بر اساس نظرسنجی که موسسه آمریکایی «Morning Consult» چند روز قبل انجام داد، اگرچه ایالات متحده توانست پوشش رسانه‌ ای پردامنه ای را از سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ارائه کند و بیش از ۷۱ درصد مردم این کشور را مخاطب خود قرار دهد، اما تنها یک نفر از هر سه نفر قادر هستند این جزیره را در نقشه آسیا پیدا کنند.

پلوسی در ۲ آگوست از تایوان بازدید کرد، این سفر او خشم پکن را به همراه داشت.

موسسه مورنینگ کانسالت یک نظرسنجی را در روزهای ۶ و ۷ اوت در مورد پوشش رسانه ای سنگین غرب از این سفر انجام داد و نظرات ۲۰۰۵ رای دهنده ثبت نام شده ایالات متحده را جویا شد.

دوسوم آمریکایی‌ها تایوان و اوکراین را نمی‌شناسند

در این نظرسنجی مشخص شد که تنها ۳۴ درصد از پاسخ دهندگان توانستند موقعیت جغرافیایی تایوان (آن هم به صورت کم و بیش دقیق) را بر روی نقشه آسیا پیدا کنند. این درحالی است که حدود ۸۶ درصد از این افراد ابراز داشتند که نکاتی را در مورد سفر پلوسی به این جزیره شنیده اند.

نکته عجیب در این نظرسنجی آن است که تقریبا همین میزان از آمریکایی ها مدتی قبل توانسته بودند اوکراین را روی نقشه شناسایی کنند.

آمریکایی هایی که توانستند مکان تایوان را پیدا کنند به طور قابل توجه خبرهای زیادی را در مورد انتقام چین از سفر پلوسی شنیده بودند. بیش از ۷۵ درصد از این افراد از موشک‌ های ارتش آزادی‌بخش خلق و ارسال جنگنده های پکن به تنگه تایوان اطلاع داشتند، در حالی که این میزان در میان کل شرکت کنندگان حدود ۶۰ درصد بود.

این موسسه پژوهشی در جریان مقایسه نتایج اوت با نظرسنجی انجام شده در ماه مه دریافت که دیدار پلوسی در مورد تایوان و جمهوری خلق چین نتوانسته است چندان تغییر مثبتی را در نظر آمریکایی ها ایجاد کند.

تعداد کسانی که از ارسال اطلاعات بیشتر تایوان، اعزام نیروهای آمریکایی بیشتر به آسیا و به ویژه فرستادن آن ها به تایوان حمایت می کنند، همگی دو درصد افزایش یافت – اما حمایت از ارسال تسلیحات بیشتر آمریکایی به تایپه به همان میزان کاهش یافت. میزان حامیان برقراری روابط دیپلماتیک با تایپه هم یک درصد کاهش داشت.

دولت بایدن به صورت رسمی خود را به رعایت سیاست «چین واحد» متعهد می داند. در این راستا تنها ۱۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی از به رسمیت شناختن تایوان به عنوان بخشی از چین حمایت می کنند. اکنون ۵۱ درصد شرکت کنندگان مخالف این موضوع هستند، در حالی که در ماه می این رقم ۴۹ درصد بود و حال بر میزان مخالفت ها افزوده شده است.

پایان/

۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 21034

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناصر IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
      0 0
      این که چیزی نیست بیش از هشتاد درصد آمریکایی با وجود اختلاف ۴۳ ساله هنوز ایران رو نمیشناسن و نمیدونن جز کدوم قاره هستش