تایوان پکن را تهدید کرد

مقامات نظامی تایوان ، پکن را نسبت پاسخ کوبنده خود در مقابل حملات چین تهدید کردند.

به گزارش تحریریه، درحالیکه تنش‌ها بین پکن و تایپه به دنبال بازدید مقامات آمریکایی از جزیره تشدید شده است، اکنون مقام های تایوان وعده دادند در صورت تهاجم ارتش چین، ضد حمله ای نیرومند و نابودکننده را انجام می دهند.

مقامات نظامی تایوانی در یک کنفرانس مطبوعاتی به ارزیابی تهدیدهای جمهوری خلق چین پرداختند و مانورهای گسترده ای که توسط ارتش چین در اوایل ماه اوت و پس از دیدار «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انجام شد، را تحریک کننده عنوان کردند.

تایوان پکن را تهدید کرد

ژنرال «سان لی فانگ» سخنگوی وزارت دفاع تایوان، با ادعای اینکه رزمایش‌ ها «نظم بین‌المللی» را تهدید می‌کند، افزود: برخی از مانورهای شلیک مستقیم به دریاهای سرزمینی کشورمان بودند و آبراه‌های بین‌المللی را به خطر انداختند.

سرلشکر «لین ون هوانگ» رئیس عملیات و برنامه‌ریزی نظامی تایوان هم عنوان داشت که جزیره تایوان این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورت نقض حریم هوایی یا آب‌هایش، پاسخ قاطعانه داشته باشد.

وی به خبرنگاران گفت: برای هواپیماها و کشتی‌های جنگی چینی که وارد ۱۲ مایل دریای سرزمینی و حریم هوایی ما شوند، نیروهای مسلح ما از حق دفاع و ضدحمله استفاده خواهند کرد.

Threat of war over Taiwan leaves superpowers on edge | World | The Times

وی افزود: موضع ما این است که هرچه تهاجمات به تایوان نزدیک‌تر باشد، اقدامات متقابل ما قوی‌تر خواهد بود. اگر پکن تصمیم به انجام یک حمله آبی خاکی بگیرد، ما از مزیت جغرافیایی تنگه تایوان استفاده خواهیم کرد و از نیروهای خود برای ضربه زدن به دشمن در حین عبور بهره می بریم.

در مقابل «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه نیز اظهار داشت که برای مقامات تایوان متشنج کردن فضا و اغراق در شرایط هیچ فایده ای ندارد.

وزارت امور خارجه چین چند روز قبل در مورد روابط چین با آمریکا هم گفت که قطع تماس واشنگتن با مقامات تایوانی شرط ضروری پکن برای از سرگیری همکاری در موضوعات مختلف است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد «طرف ایالات متحده باید تأثیرات منفی اقدام پلوسی را از بین ببرد».

پایان/

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 21470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یک ایرانی IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
      0 0
      میگن :گنجشکه روکردبه دختربید ودرخت راخطاب قرار داد: خودت رانگهدارمیخواهم پروازکنم وبروم بیدگفت:من آمدنت رانفهمیدم که رفتنت رابفهمم!@منظور!تایوان به پشتوانه ی پوشالی آمریکا فریب نخوردکه تنها و شکست خورده خواهدشد! ازما گفتن!!@@.