۲۰۲۷ سال تسخیر تایوان از سوی چین

شبکه «سی ان ان» به نقل از منابع خود در «سی آی ای» نوشت چین در حال آماده سازی خود برای حمله به تایوان تا سال ۲۰۲۷ است.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «سی ان ان» اعلام کرد که «دیوید کوهن» معاون مدیر CIA اعتقاد دارد که «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین می خواهد تا سال ۲۰۲۷ ارتش خود را به اندازه ای تقویت کند که بتواند تایوان را تصرف کند. با این حال، گزارش شده است که این آژانس همچنان معتقد است چین خواهان اتحاد مجدد صلح آمیز با جزیره است.

خبرنگار این شبکه خبری با استناد به سخنان کوهن اعتقاد دارد که پینگ برای تهاجم خاصی به تایوان آماده نمی‌شود، بلکه می‌خواهد توانایی کنترل تایوان را با زور به دست بگیرد.

این خبرنگار تاکید دارد او تصمیمی برای انجام این کار نگرفته است، اما از ارتش خود خواسته است که او را در موقعیتی قرار دهند که اگر تصمیم گرفت که این کار را انجام دهد، بتواند اقدام کند.

۲۰۲۷ سال تسخیر تایوان از سوی چین

ارزیابی جامعه اطلاعاتی به عنوان یک برآورد کلی هنوز این است که علاقه رئیس جمهوری چین در مورد تایوان به دست آوردن کنترل از طریق ابزارهای غیرنظامی است.

پکن به طور علنی اعلام کرده است که قصد دارد تایوان را از طریق مسالمت آمیز با سرزمین اصلی چین متحد کند. در بیانیه رسمی که در ماه اوت منتشر شد، دولت چین اجرای این تعهد را از طریق ابزارهای غیرنظامی تأیید کرد، اما گزینه اتخاذ همه اقدامات لازم را برای خود محفوظ می داند.

تایوان رویکرد «یک کشور، دو سیستم» را که در بیانیه فوق ذکر شده بود رد و تاکید کرد که فقط مردم تایوان خود در مورد آینده تصمیم خواهند گرفت.

تنش ها در تنگه تایوان ماه گذشته به دنبال سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، به نقطه اوج خود رسید. چین این دیدار را تایید ضمنی استقلال تایوان از سوی دولت دموکرات بایدن تلقی کرد و با راه اندازی رزمایش های نظامی در مقیاس بزرگ در اطراف تایوان، به این امر پاسخ داد. کشتی‌های جنگی ایالات متحده نیز با عبور از تنگه تایوان به این تمرین‌ها پاسخ دادند. تایوان هم تمرین‌های نظامی خود را برگزار کرد.

پایان/

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 21750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =