قیمت انرژی برای خودروهای برقی از بنزینی بیشتر شد!

قیمت های سرسام آور برق باعث افزایش هزینه ها برای رانندگان خودروهای الکتریکی شده است. اکنون شارژ خودروهای برقی در ایتالیا گرانتر از بنزین تمام می شود.

به گزارش تحریریه، پموسسه های پژوهشی و مالی گزارش می دهند که شارژ یک خودروی الکتریکی در ایتالیا به دلیل هزینه های بالاتر برق، ۱۶۱ درصد بیشتر از یک سال گذشته هزینه خواهد داشت.

با توجه به افزایش قیمت انرژی، در برخی موارد، سوخت‌گیری خودروهای الکتریکی گران‌تر از خودروهای سنتی است. حتی شارژ در یک ایستگاه سریع عمومی شارژ موجب می شود تا قیمت‌ها بالاتر هم برود.

کارشناسان محاسبه کرده اند که هزینه قبلی شارژ یک خودروی برقی در کشور ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر از سوخت گیری مدل های بنزینی یا دیزلی بوده است. اکنون، شارژ کامل باتری یک «ماشین سبز» می تواند بیش از یک باک پر بنزین برای راننده تمام شود.

این مطالعه نشان داد که برای خودروهای کوچک B سگمنت، بنزین برای مسافت پیموده شده ۱۰۰۰ کیلومتر برای مالک ۸۳ یورو (۸۳ دلار) هزینه دارد. برای یک ماشین دیزلی، هزینه همین مسافت ۷۱ یورو (۷۱ دلار) خواهد بود. این در حالی است که با یک خودروی الکتریکی، هزینه رانندگی در همان مسافت ۸۵ یورو (۸۵ دلار) خواهد بود. این کار یک سال پیش فقط ۳۳ یورو (۳۳ دلار) هزینه داشت.

New EV fast charging stations start in Italy, Austria

بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات انرژی، شبکه و محیط زیست ایتالیا (ARERA)، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲، به اصطلاح قیمت ملی یکپارچه برق تقریباً چهار برابر نسبت به سه ماهه اول افزایش یافت. به این ترتیب، تنظیم کننده اقدامات بیشتری را برای مهار رشد بیشتر قیمت انرژی انجام داده است.

در مجموع، انتظار می رود یک خانواده متوسط ایتالیایی به طور متوسط سالانه ۱۳۲۲ یورو (۱۳۲۳ دلار) برای برق خرج کند، در حالی که در سال ۲۰۲۱ متوسط هزینه خانوار ۶۳۲ یورو (۶۳۳ دلار) بود.

بر اساس مطالعه اتحادیه ملی مصرف کنندگان، تعرفه های برق در ایتالیا در ماه گذشته شاهد رشد بی سابقه ای بود که از ۱۳۶ درصد به صورت سالانه فراتر رفت.

رئیس اندیشکده انرژی ایتالیایی Nomisma Energia هفته گذشته گفت که ایتالیا، همراه با بقیه اروپا، در حال تجربه یک شوک انرژی بی‌سابقه است، زیرا قیمت برق تقریباً دو برابر شده است. به گفته وی، ایتالیایی ها باید خود را برای جیره بندی در سردترین ماه های زمستان آماده کنند.

وی همچنین از خانوارها خواسته است که از روش‌های جایگزین گرمایش مانند سوزاندن هیزم و فضولات حیوانی استفاده کنند. با اینحال وی تصریح کرد حتی قیمت این روش‌های گرمایشی نیز افزایش یافته است.

پایان/

۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 22527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =