تبعات جنگ اوکراین؛ مردم ایتالیا در به در بدنبال هیزم

رئیس یک اندیشکده حوزه انرژی در ایتالیا اعلام کرد که خانوارهای اروپایی باید به سمت استفاده از هیزم، گلوله‌های سوختی زیستی، و دستگاه‌های پمپ حرارتی بروند.

به گزارش تحریریه، به نقل از لا ریپابلیکا، دیوید تابارلی، رئیس اندیشکده حوزه انرژی نومیسما انرژیا در ایتالیا می‌گوید: از آنجا که قیمت برق دو برابر شده است ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی با بی سابقه‌ترین شوک در حوزه انرژی مواجه شده‌اند.

تابارلی طی مصابه‌ای گفت: قیمت گاز تا سال پیش ۰.۷ تا ۰.۸ یورو به ازای هر متر مکعب بود اما از ابتدای سال جاری به ۱.۳۷ یورو افزایش یافت و الان هم در ماه اکتبر از رقم ۲.۳ یورو عبور کرده است.

این کارشناس ایتالیایی تأکید کرد اروپا و ایتالیا در حال تجربه کردن بی سابقه‌ترین شوک افزایش قیمت برق و گاز و حامل‌های انرژی از نظر مقیاس و بزرگی هستند.

وی ادامه داد: مردم ایتالیا باید منتظر سهمیه بندی در ماه‌های سرد زمستان پیش رو باشند.

تابارلی از مردم خواست تا به سمت استفاده از راه‌های جایگزین برای گرم کردن خانه‌های خود نظیر استفاده از هیزم و گلوله‌های سوختی زیستی بروند که البته قیمت‌آنها هم اخیراً افزایش یافته است.

این اندیشمند ایتالیایی به مردم کشورش توصیه کرد که برای زمستان امسال و احتمالاً زمستان سال آینده برای خود یک موتور برق بخرند.

وی چند روز پیش گفته بود که در صورت بروز کمبود واردات گاز از روسیه مقامات دولتی مجبور خواهند بود دست به سهمیه‌بندی گاز بزنند. شرایط در اروپا به خاطر کاهش واردات گاز از روسیه به شدت بحرانی شده است.

منبع: مهر

پایان/

۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 22266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =