ذخایر گاز آلمان برای یک زمستان سرد کافی نیست

کارشناسان در حوزه ذخیره سازی گاز در اروپا هشدار می دهند که آلمان سال‌ها با نگرانی در مورد تامین گاز مواجه خواهد بود و اگر زمستان ها سرد باشد، این کشور در خطر کمبود شدید انرژی قرار می گیرد.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «بلومبرگ» به نقل از گروه اپراتورهای ذخیره سازی گاز در اروپا (INES) گزارش داد که آلمان در سال های آینده با کمبود گاز مواجه خواهد شد، مگر اینکه زیرساخت های سوخت بیشتری را احداث کند.

بنا بر اظهارنظر این گروه، آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا ممکن است در طول فصل گرما، دوره زمانی که به طور سنتی برای ذخیره سازی استفاده می شود، با کمبود مواجه شود. با اینکه ذخایر در حال حاضر به طور مثبت در حال توسعه و تقریبا ۹۰ درصد پر هستند، هنوز هم یک زمستان سرد می تواند تهدیدی برای امنیت انرژی آلمان باشد.

«سباستین بلشکه» رئیس INES به خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ اظهار داشت که خطر کمبود گاز در طول دوره زمستان با دماهای سرد همچنان وجود دارد و تا زمستان ۲۰۲۶/۲۰۲۷ ما را همراهی خواهد کرد، مگر اینکه اقدامات زیرساختی بیشتری انجام شود.

ذخایر گاز آلمان برای یک زمستان سرد کافی نیست

به گفته این گروه، اگر زمستان پیش رو سرد باشد، ذخیره سازی ممکن است تا پایان ژانویه ۲۰۲۴ تمام شود. INES پیشنهاد کرد که مطمئن ترین راه برای جلوگیری از بحران، نصب پایانه های گاز طبیعی مایع (LNG) اضافی، افزایش ظرفیت ذخیره سازی و تقویت خط لوله است.

تا قبل از سال ۲۰۲۲ آلمان برای تامین ۴۰ درصد از تقاضای گاز خود به روسیه وابستگی داشت و به همین دلیل یکی از کشورهایی بود که از کاهش عرضه انرژی روسیه در سال گذشته آسیب دید. پس از آن که اتحادیه اروپا در واکنش به آغاز جنگ در اوکراین، مسکو را تحریم کرد، تحویل گاز روسیه به برلین به طور قابل توجهی کاهش یافت یا به طور کامل قطع شد.

با اینحال آب و هوای معتدل در زمستان گذشته باعث کمک به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی شد و تلاش برای کاهش مصرف و ساخت پایانه های LNG به ایجاد فضای کافی برای ذخیره سازی گاز کمک کرد. با این حال، با نزدیک شدن به فصل گرما، هنوز هشدارها درباره یک بحران احتمالی جدید گاز در آینده جدی است.

پایان/

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 26937

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =