نفت روسیه حیاط خلوت آمریکا را تسخیر کرد

روسیه با پیشی گرفتن از آمریکا به بزرگترین تامین کننده سوخت برای برزیل تبدیل شد.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» با استناد به داده‌های ردیابی کالا توسط شرکت تحلیل انرژی Kpler گزارش داد، برزیل خرید محصولات نفتی روسیه را افزایش داده است و واردات این محصولات در این ماه به رکوردی خواهد رسید.

کاخ کرملین در تلاش برای ایجاد بازارهای جدید، موقعیت خود را به عنوان صادرکننده پیشرو سوخت به این کشور آمریکای لاتین تقویت کرده است. این اتفاق از زمانی تشدید شد که اتحادیه اروپا و گروه ۷ تحریم هایی را در کنار تعیین سقف قیمت نفت و فرآورده های نفتی روسیه در اوایل فوریه اعمال کردند.

در هر صورت ممنوعیت غرب بر صادرات نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه از طریق دریا باعث ایجاد تغییراتی در عرضه جهانی نفت شد و مسکو را بر آن داشت تا به سمت آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین حرکت کند.

«ویکتور کاتونا» تحلیلگر ارشد Kpler اظهار داشت «برزیل بزرگ‌ترین بازار آمریکای لاتین است، بنابراین پالایشگاه‌های روسی بر روی عرضه به این کشور متمرکز شده اند. حتی شرکت‌های برزیلی هم اذعان می‌کنند که خرید گازوئیل روسی مزیت رقابتی ایجاد می‌کند، بنابراین انتظار می رود که همین شرایط ادامه یابد.

نفت روسیه حیاط خلوت آمریکا را تسخیر کرد

گفته می شود صادرات به برزیل در ماه آگوست ۲۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش می یابد و به حدود ۲۳۵ هزار بشکه در روز برسد.

داده های Kpler نشان می دهد که این اتفاق به روسیه کمک می کند تا از ایالات متحده به عنوان بزرگترین تامین کننده سوخت خارجی برزیل پیشی بگیرد.

به باور کاتونا، دریافت بشکه های نفت تخفیف دار برای برزیل یک امتیاز مالی است زیرا دولت لولا داسیلوا در تلاش است تا هزینه سوخت حمل و نقل را کاهش دهد.

برآوردهای Kpler نشان می دهد که خرید گازوئیل روسیه قیمت سوخت وارداتی برزیل را بین ۱۰ تا ۱۵ دلار در هر بشکه کاهش داده است.

کپلر افزود: روسیه همچنین صادرات بنزین و نفتا به برزیل را که چندی قبل راه اندازی کرده است، رشد کند.

پایان/

۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 27064

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =