قیمت سوخت انگلیسی‌ها را شوکه کرد

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در ماه اگوست رانندگان انگلیسی را بهت زده کرده است.

fبه گزارش تحریریه، سازمان ملی اتومبیلرانی انگلیس RAC اعلام کرد که رانندگان انگلستان تحت تاثیر افزایش قیمت سوخت قرار گرفته اند. قیمت ها در ماه گذشته در بحبوحه افزایش جهانی بهای نفت شاهد شدیدترین افزایش ماهانه خود در ۲۳ سال گذشته بود.

به گزارش RAC Fuel Watch، میانگین قیمت گازوئیل ۸ پنس (۱۰ سنت) در هر لیتر جهش کرد و مبلغ پرداختی رانندگان برای یک باک پر را ۴.۴۱ پوند معادل ۵.۵۴ دلار نسبت به ماه جولای افزایش داد.

داده‌های سازمان فوق نشان داد، بنزین هم در ماه آگوست افزایش حدود ۱۵ دلاری قیمت‌های جهانی نفت خام در هر بشکه نسبت به ماه جولای و رسیدن آن به بیش از ۹۰ دلار را تجربه کرد. این موضوع باعث افزایش نزدیک به ۶.۶۸ پنسی هر لیتر بنزین شد. افزایش قیمت نفت در پی کاهش تولید اعضای گروه اوپک پلاس رخ داد.

«سایمون ویلیامز» سخنگوی RAC در این ارتباط اظهار داشت: این اتفاق منجر به افزایش هزینه‌های عمده‌فروشی سوخت و قیمتی که خرده‌فروشان می‌پردازند، شد، که به نوبه‌ی خود به رانندگان در پمپ بنزین ها منتقل می‌شود.

او افزود: ماه آگوست با شوک بزرگی برای رانندگان همراه بود، زیرا آنها عادت کرده بودند قیمت‌های بسیار پایین‌تری را نسبت به رکوردهای تابستان گذشته مشاهده کنند

در آغاز ماه سپتامبر، قیمت نفت خام به بالاترین سطح خود از نوامبر گذشته رسید، زیرا بازار انقباضی بود و عربستان و روسیه برای تمدید کاهش عرضه نفت تا اکتبر تمایل نشان دادند.

قیمت جهانی نفت در معاملات روز سه شنبه گذشته هم افزایش یافت. نفت خام آمریکا وست تگزاس اینترمدیت (WTI) بالای ۸۷ دلار در هر بشکه معامله شد. این در حالی بود که نفت برنت هم بیش از ۹۰ دلار در هر بشکه قیمت گذاری شد.

پایان/

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 27356

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =