مرگ کسب وکارها در انگلستان

آمارهای رسمی در انگلیس نشان می دهند که نه تنها تولد کسب و کارهای جدید در این کشور کاهش یافته بلکه نرخ ورشکستگی و نابودی بنگاه های تجاری موجود هم در حال افزایش است.

به گزارش تحریریه، بر اساس گزارش جدید اداره ملی آمار انگلستان (ONS) که این هفته منتشر شد، تعداد بی‌سابقه‌ای از کسب‌وکارها در سراسر این کشور در سال گذشته بسته یا ورشکسته شدند.

داده های ONS نشان می دهد که تعداد به اصطلاح «مرگ بنگاه‌های تجاری» (business deaths) از ۳۲۸۰۰۰ مورد در سال ۲۰۲۱ به ۳۴۵۰۰۰ مورد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. این امر منجر به افزایش «نرخ مرگ» یا درصد مشاغل فعال بسته شده از ۱۱.۲ درصد به ۱۱.۸ درصد شده است.

این برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ است که در سال گذشته میلادی، میزان مرگ و میر تجارت ها از نرخ ایجاد (تولد) کسب و کارهای جدید پیشی گرفته است.

بر اساس گزارش این نهاد دولتی، ۳۴۵۰۰۰ کسب‌ و کار در سراسر بریتانیا در سال ۲۰۲۲ بسته شدند که نشان دهنده افزایش ۵ درصدی همین شاخص نسبت به ۳۲۸۰۰۰ کسب‌وکاری هستند که در سال گذشته درهای خود را بسته‌اند. آمار سال ۲۰۲۲ در حقیقت بالاترین رقم از زمان شروع رثبت رکوردها در سال ۲۰۰۲ بوده است.

به طور کلی، ۳۳۷۰۰۰ کسب و کار جدید در سراسر انگلیس در سال ۲۰۲۲ راه اندازی شد که کاهشی را نسبت به ۳۶۴۰۰۰ سال قبل نشان می دهد.

مرگ کسب وکارها در انگلستان

داده های ONS نشان داد که مشاغل در حوزه حمل و نقل و ذخیره سازی با بیشترین مشکل دست به گریبان بوده اند. این بخشها با ثبت آمار ۲۳.۸ درصد بالاترین نرخ مرگ و میر را داشتند که تقریباً دو برابر هر صنعت دیگری بود. کسب و کارهای اطلاعاتی و ارتباطی هم با ۱۳.۶ درصد در رتبه دوم قرار گرفتند. این در حالی است که خدمات اقامتی و غذایی و صنایع خرده فروشی با ۱۲.۸ درصد به طور مشترک رتبه سوم در بالاترین نرخ شکست را کسب کردند.

از جنبه مثبت اطلاعات اداره فوق این بوده است که حوزه های اطلاعات و ارتباطات درصد بیشتری از کسب و کارهای با رشد بالا را نسبت به هر صنعت دیگری داشتند. زمانی یک شرکت به عنوان «رشد بالا» شناخته می‌شود که میانگین رشد سالانه آن در یک دوره سه ساله از ۲۰ درصد در سال فراتر رود. در این شرایط رشد این کشب و کار با توجه به تعداد کارمندان یا گردش مالی اندازه گیری می شود.

«Yahoo Finance» به نقل از مرکز عدالت اقتصادی اعلام کرد «جورج دیب» رئیس موسسه تحقیقات سیاست عمومی معتقد است که داده‌های ONS یک علامت هشدار بالقوه برای اقتصاد انگلستان است، زیرا تعداد شرکت‌هایی که برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ از زمان پایان بحران مالی شروع به کار کرده بودند، از گردونه کسب و کار خارج می‌شوند.

دیب تصریح کرد: اگرچه این غیرمنتظره نیست که با توجه به هزینه های انرژی بالا همراه با پایان طرح های حمایتی همه گیر شاهد افزایش تعطیلی شرکت ها باشیم، اما ممکن است شرایط نشان دهنده این باشد که حمایت بیشتر از کسب و کار باعث حفظ فعالیت اقتصادی بالاتر می شود.

پایان/

۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =