لزوم تسهیل حضور تجار ایرانی در بازارهای برزیل/ آمریکای لاتین بستر خوبی برای صادرات کالا است

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه زمینه حضور بخش خصوصی و تجار ایرانی باید در برزیل تسهیل شود، گفت: به نظر می رسد با توجه به روابط دوجانبه خوب دو کشور و همچنین عضویت آنها در بریکس، مانعی در این عرصه وجود نداشته باشد و بتوان با برنامه ریزی مناسب به سقف تجاری بالایی دست یافت.

به گزارش تحریریه، جعفر قادری نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به دیدار مقامات کشورمان و برزیل و تاکید معاون اول رییس جمهور این کشور برگسترش روابط و همکاری های همه جانبه، گفت: برزیلی ها دارای اقتصاد رونق گرفته نوظهوری بوده که برای تداوم مسیرش درصدد توسعه مناسبات تجاری دوجانبه و چندجانبه هستند. در واقع آنها توسعه را محور اقتصاد خود قرار داده اند و برای اجرای این سیاست نیاز به خدمات در عرصه های مختلف مانند حوزه فنی و مهندسی، کشاورزی و غیره هستند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای آمریکای لاتین از جمله برزیل فرصت های سرمایه گذاری خوبی دارند، اظهار کرد: به عنوان مثال این کشور واردکننده تجهیزات فنی، راه سازی، مواد شیمیایی و غیره است و ایران تولیدکننده آنها محسوب می شود.

وی ضمن اشاره به اینکه حوزه کشتیرانی جمهوری اسلامی دارای ظرفیت خوبی برای حمل و نقل کالاهای ایرانی به برزیل است، ادامه داد: به عبارتی برزیل بازار خوبی برای تولیدات مختلف ایرانی است که سبب می شود اقتصاد ما شکوفا شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه برای ورود بیشتر به بازار برزیل باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده بیشتری شود، افزود: در این میان باید زمینه حضور بخش خصوصی و تجار ایرانی در برزیل تسهیل شود که به نظر می رسد با توجه به روابط دوجانبه خوب دو کشور و همچنین عضویت آنها در بریکس، مانعی در این عرصه وجود نداشته باشد و بتوان با برنامه ریزی مناسب به سقف تجاری بالایی دست یافت.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، خاطرنشان کرد: بنابراین می توان اذعان کرد همکاری مضاعف با برزیلی ها می تواند به الگویی برای دیگر کشورهای آمریکای لاتین تبدیل شود که این امر برای حوزه دیپلماسی اقتصادی ما دارای اهمیت دوچندان است.

پایان/

۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 27532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =