شوک عربستان به بازارهای جهانی نفت

به اعتقاد کارشناسان تصمیم اخیر عربستان برای کاهش تولید نفت، تاثیر مهم و مستقیمی بر بازارهای جهانی به دنبال خواهد داشت و به نفع روسیه تمام می شود.

به گزارش تحریریه تارنمای شبکه «الحرة» آمریکا در بخشی از گزارش خود درباره تصمیم عربستان درباره کاهش تولید نفت و تاثیر آن بر روی بازارهای جهانی انرژی نوشت؛ عربستان اعلام کرد توافق کاهش تولید نفت به مقدار یک میلیون بشکه در روز را تمدید خواهد کرد.

طبق گزارش، این اقدام سبب افزایش قیمت نفت خواهد شد و نگرانی هایی را در بازارهای جهانی به دنبال دارد؛ به طوری که پس از این اقدام، نفت خام برنت ۱.۹۴ دلار و نفت خام وست تگزاس حدود ۲.۶ دلار افزایش یافت.

«الطیب عیس» کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با شبکه الحرة پیش بینی کرد تصمیم عربستان تاثیر مهم و مستقیمی بر بازارهای جهانی انرژی به دنبال داشته باشد. زیرا این تصمیم با معادله عرضه و تقاضا در ارتباط است.

وی افزود کاهش تولید نفت عربستان سبب افزایش قیمت خواهد شد. هنگامی که عربستان تصمیم به کاهش تولید نفت می گیرد این تصمیم بر روی بازارهای جهانی و همه کشورهای مصرف کننده انرژی تاثیر خواهد گذاشت.

Has Saudi-Arabia Won the Oil Price War?

این تحلیلگر خاطرنشان کرد: اقدام عربستان بر پایه محاسباتی صورت گرفته است و این تصمیم با توجه به بحران های کنونی و ایجاد موازنه برای فشارهایی که از سوی آمریکا و غربی ها بر روی عربستان وارد می شود، اتخاذ شده است.

وی تاکید دارد که این تصمیم ریاض در راستای خدمت به روسیه است که برای بحرانی کردن اوضاع کشورهای غربی تلاش می کند. کاهش تولید نفت عربستان در راستای منافع روسیه است زیرا در نتیجه این تصمیم روسیه می تواند نفت خود را با قیمت بالاتری در بازارهای جهانی به فروش برساند.

پایان/

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 26865

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =