چشم انداز مثبت بازار انرژی در سال ۲۰۲۴

تحلیلگران حوزه انرژی معتقدند مولفه ها برای افزایش قیمت انرژی در سال ۲۰۲۴ پرقدرت هستند و افزایش مداوم تقاضا می تواند نفت را به بشکه ای ۱۰۰ دلار برساند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الطاقة» که مسائل مربوط به انرژی را بررسی می کند در گزارشی درباره آینده قیمت نفت نوشت، با وجود وزش بادهای معکوس از سمت چین، بازهم عوامل و مولفه های مربوط به افزایش تقاضا در بازارهای انرژی همچنان پابرجاست. در بحبوحه نگرانی ها درباره رکود و کاهش رشد اقتصادی در چین و احتمال اجرایی شدن افزایش نرخ بهره در آمریکا، بازهم نوسان قیمت نفت ادامه دارد.

تحلیلگران حوزه انرژی پس از گزارش های اخیر چین با توجه به ارقام تولیدات صنایع و خرده فروشی ها در ماه گذشته که بیانگر کاهش رشد اقتصادی این کشور است، معتقدند که روند رکود تقویت شده است. با این وجود، آنها بر این باورند که عوامل و مولفه ها برای افزایش قیمت نفت به قوت خود در بازارها باقی است و هنوز هم تقاضا برای نفت بالا می باشد.

«هیرویوکی کینو شینا» تحلیلگر مسائل مالی، بانکی و انرژی در ژاپن به تارنمای الطاقة گفت: با وجود گزارش های ناامید کننده از سوی چین که بر روی بازارهای نفت تاثیر گذاشته است بازهم خوش بینی هایی درباره بازارهای انرژی وجود دارد. فشارها درباره رکود در چارچوب نوسانات پی در پی قیمت، مقطعی و موقتی است.

چشم انداز مثبت بازار انرژی در سال ۲۰۲۴

«اندرو موریس» مدیر شرکت مشورتی بین المللی بویری هم معتقد است به دلیل کاهش تولید نفت از سوی روسیه و عربستان، قیمت نفت بالا رفته است. همچنین پیش بینی می شود مصرف جهانی نفت بالا باشد. به دلیل کاهش عرضه و افزایش تقاضا پیش بینی می شود قیمت نفت بازهم بالا رود.

گزارش های گروه «یو بی اس» نشان می دهد قیمت یک بشکه نفت خام تا پایان سال جاری میلادی به ۹۵ دلار خواهد رسید.

«مفید ماندرا» معاون شرکت نفتی اتریشی «ال ام اف» هم می گوید چشم انداز تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۴ مثبت خواهد بود.

گزارش های منتشر شده از سوی «گلوبال ریسرچ» نیز نشان می دهد که روند تقاضای جهانی نفت در سال آینده میلادی خوب خواهد بود و احتمال افزایش قیمت انرژی وجود دارد.

به نوشته تارنمای الطاقة، «وینی اکلیللو» تحلیلگر آمریکایی در شرکت بین المللی انرژی آفریکان بر این باور است که خطرات رکود اقتصادی جهانی هنوز پایان نیافته است. اما این خطرات به طور گسترده ای کاهش یافته است. افزایش تقاضا به طور مداوم احتمال دارد نفت را به بشکه ای ۱۰۰ دلار برساند.

این امکان وجود دارد عرضه و تقاضا در سال ۲۰۲۴ به موازات همدیگر ادامه داشته باشند و در این صورت شماری از عوامل از جمله کاهش تولید نفت از سوی گروه اوپک پلاس سبب افزایش قیمت خواهد شد.

پایان/

۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 27001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =