دولت آلمان گاز را گران کرد

دولت آلمان با قطع ناگهانی تخفیف مالیاتی در حوزه انرژی موجب شد تا شهروندان این کشور به پرداخت قبوض بالاتر گاز مجبور شوند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» به نقل از آمار و اطلاعات دولت آلمان گزارش داد که برلین در حال برنامه ریزی برای بازگرداندن مالیات ۱۹ درصدی بر فروش گاز و انرژی گرمایی از پایان سال جاری است. این تصمی دولت آلمان در عمل نرخ تنزیل فعلی را سه ماه زودتر از زمان برنامه ریزی شده پایان می دهد.

مالیات بر ارزش افزوده گاز طبیعی در اکتبر گذشته از ۱۹ درصد به ۷ درصد کاهش یافت تا در بحبوحه افزایش هزینه های انرژی کاهش فشار بر مصرف کنندگان را به همراه داشته باشد.

این کاهش مالیات قرار بود تا پایان مارس ۲۰۲۴ ادامه یابد اما وضعیت دشوار اقتصادی آلمان موجب تجدیدنظر در آن و توقف کمک های دولتی شد.

از نظر کارشناسان این اقدام قبل از فرارسیدن پائیز موجب مرارت های زیاد برای شهروندان در فصل های سرد خواهد شد.

دولت آلمان گاز را گران کرد

بنا بر اعلام «ولفگانگ بوشنر» معاون سخنگوی دولت آلمان، برلین تصمیم گرفت تا تخفیف را زودتر متوقف کند زیرا قیمت ها سریعتر از حد انتظار به سطح عادی"بازگشته بودند. به نقل از بلومبرگ، وی روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که دولت در حال تدوین قوانین مورد نیاز برای اعمال این تغییر است.

در همین حال، «الیور اولپن» سخنگوی وزارت دارایی آلمان هم گفته است که بازگرداندن نرخ بالاتر منجر به افزایش درآمد مالیاتی برای بخش دولتی به میزان ۲.۱ میلیارد یورو (۲.۲ میلیارد دلار) خواهد شد.

آلمان تا قبل از سال ۲۰۲۲ در تامین حدود ۴۰ درصد از گاز طبیعی خود را به روسیه متکی بود و از کاهش تحویل انرژی روسیه در سال گذشته پس از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو در واکنش به درگیری‌ها در اوکراین تقریبا به طور کامل متوقف شد، بیشترین آسیب را متحمل شد.

گزارش اخیر وزارت اقتصاد آلمان پیش‌بینی می‌کند که قیمت گاز در بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا احتمالاً تا سال ۲۰۲۷ افزایش می‌یابد و بالا باقی می‌ماند، مگر اینکه اقدامات اضطراری بیشتری از سوی دولت اتخاذ شود.

پایان/

۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 27509

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =