اتحادیه اروپا در باتلاق رکود

تولید در منطقه یورو برای چهارمین ماه متوالی کاهشی بوده و این حوزه به تدریج درحال غرق شدن در رکودی سنگین است.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «رویترز» با استناد به داده های جمع آوری شده توسط S&P Global گزارش داد که اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه سوم کاهش یافت و تقاضا در ماه گذشته با سریع ترین سرعت در تقریباً سه سال گذشته کاهش یافت.

شاخص HCOB برای این بلوک که معیار نشان دهنده سلامت کلی اقتصادی است، در سپتامبر از پایین‌ترین سطح ۳۳ ماهه آگوست یعنی ۴۶.۷ به ۴۷.۲ در سپتامبر افزایش یافت. بودن این شاخص پایین تر از رقم ۵۰ نشان دهنده انقباض است.

تولید در منطقه یورو برای چهار ماه متوالی در حال کاهش بوده که همین امر به کاهش شدید تولید منجر شده است.

بررسی های S&P نشان می دهد که تولید در بخش خدمات نیز کاهش یافته است.

اتحادیه اروپا در باتلاق رکود

داده های رسمی هفته گذشته نشان داد که از خرده فروشی در منطقه یورو در ماه آگوست بیش از حد انتظار کاسته شده است که این اتفاق نشانه ای از کاهش تقاضای مصرف کننده در میان تورم بالا است. در همین حال، شاخص کسب و کار ترکیبی جدید که بر تقاضای کلی نظارت می کند، در ماه سپتامبر به پایین ترین سطح از نوامبر ۲۰۲۰ سقوط کرد.

به نقل از رویترز، «فرانزیسکا پالماس» در «کپیتال اکونومیکس» نعتقد است: کاهش خرده فروشی در ماه آگوست و ضعف در PMI نهایی در ماه سپتامبر با دیدگاه ما مبنی بر اینکه اقتصاد منطقه یورو در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ وارد رکود خواهد شد، مطابقت دارد.

طبق گزارش‌ها، یک بررسی جداگانه نشان داد که فعالیت‌های تولیدی در سراسر بلوک ۲۰ عضوی که یورو را به اشتراک می‌گذارند در ماه گذشته به دلیل کاهش تقاضا در رکود گسترده باقی مانده است.

بر اساس داده های S&P، شاخص اشتغال برای شرکت های خدماتی از ۵۰.۴ به ۵۱.۵ رسید.

«سایروس دلا روبیا» از بانک تجاری هامبورگ بر این باور است که هنوز برای بازار کارگران در بخش خدمات هیجان زیادی وجود دارد. در واقع، شرکت های منطقه یورو تیم های خود را با سرعت بیشتری نسبت به ماه اوت افزایش دادند. با توجه به اینکه کسب و کار جدید در شرایط رکود به سر می برند، این یک تغییر اساسی است.

پایان/

۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 27724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =