بحران در بازار کار آلمان

«بلومبرگ» نوشت، بازار کار آلمان برای نخستین بار در سه سال گذشته با رکود و کاهش همراه شده است و شرکت ها درمورد استخدام نیرو با احتیاط فراوان رفتار می کنند.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» چند روز قبل به نقل از موسسه تحقیقات اقتصادی آیفو آلمان (German Ifo Institute for Economic Research) گزارش داد که استخدام در آلمان در بحبوحه وخامت محیط اقتصادی متوقف شده است زیرا این کشور همچنان با بحران انرژی و افزایش هزینه های وام گیری دست و پنجه نرم می کند.

این مطالعه نشان می‌دهد معیاری که منعکس‌کننده فعالیت های استخدامی می باشد، در این ماه به پایین‌ترین سطح خود از فوریه ۲۰۲۱ رسیده است، زیرا کارفرمایان در بخش تولید و ساخت‌وساز در مورد استخدام کارکنان جدید تردید دارند و با احتیاط رفتار می‌کنند.

«کلاوس ولرابه» رئیس بخش نظرسنجی Ifo اظهار داشت: «توسعه قوی اشتغال که در چند ماه گذشته وجود داشت، به دلیل کمبود سفارشات متوقف شده است و بیشتر شرکت ها در مورد پر کردن موقعیت های خالی شغلی تاحدودی محتاط شده اند».

بحران در بازار کار آلمان

اقتصاددانان می‌گویند که بازار کار آلمان اولین شکاف‌ها را در محیطی «بسیار انعطاف‌پذیر» نشان می‌دهد و اکنون با ضعیف شدن کلی فعالیت‌های اقتصادی، قدرت خود را از دست می‌دهد. کارشناسان هشدار می دهند انتظار می رود تا زمانی که اقتصاد شرایط بهتری پیدا کند، بیکاری بیشتر افزایش یابد.

ولرابه گفت: تمایل شرکت‌ها برای استخدام کارکنان جدید احتمالاً پس از بهبود شرایط اقتصاد ذست به کار خواهعند شد و در آن زمان دوباره استخدام ها افزایش خواهد یافت. در میان مدت، تغییرات جمعیتی بازار کار حکایت از آن دارد که به کارگیری تعداد بیشتر کارگران مقدور نخواهد بود.

یک نظرسنجی جداگانه که هفته گذشته از مدیران بخش های فروش برخی موسسات انجام شد، نشان داد که استخدام در بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا برای اولین بار در سه سال اخیر کاهش یافته است. این امر در حالی اتفاق می‌افتد که کسب‌وکارها و صنایع به واسطه تضعیف بیشتر تقاضای خارجی و کمبود سفارشات، و همچنین کمبود کارگران واجد شرایط و سیاست‌های پولی سخت‌تر نسبت به چشم‌انداز اقتصادی آلمان بدبین هستند.

اقتصاد آلمان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ پس از انقباض ۰.۳ درصدی رسماً وارد رکود تکنیکال شد. انتظار می رود تولید ناخالص داخلی این کشور تا پایان سال ۰.۵ درصد دیگر کاهش یابد.

پایان/

۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 27630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =