وحشت از سرنوشت نظامیان اوکراینی در آلمان

نیروهای مسلح اوکراین تلفات سنگینی را متحمل می شوند، این در حالیست که روسیه هنوز تمامی نیروهای خود را وارد عمل نکرده است.

به گزارش تحریریه، روزنامه آلمانی Berliner Zeitung در مقاله ای می نویسد که ارتش اوکراین در حال متحمل تلفات غیر قابل جبرانی شده است که روسیه هنوز حتی تمامی قدرت نظامی خود را به کار نگرفته است.

این نشریه تاکید می کند: "نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله خود با تلفات بسیار هنگفتی در بین کارد و تجهزات غربی خود مواجه شده اند، اما در عین حال به هیچ موفقیت جدی نائل نیامده اند.... روسیه بر عکس هنوز بخش عمده نیروهای نظامی خود را مستقر نکرده است".

شایان ذکر است که سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه پیشتر در جلسه ای با فرماندهان نیروهای مسلح کشور اعلام کرده بود که ارتش اوکراین از ابتدای به قول خود ضد حمله اش بیش از 66 هزار نفر و 7600 فقره تسلیحات را از دست داده است. وی خاطر نشان کرد که ارتش روسیه به نابودسازی زیرساخت های نظامی اوکراین ادامه می دهد. در ماه آگوست 34 مرکز فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین مورد حمله قرار گرفتند. علاوه بر آن در طی ماه گذشته میلادی، 159 موشک سیستم های HIMARS، بیش از هزار پهپاد و 13 موشک کروز اوکراین منهدم شدند.

ضد حمله اوکراین در تاریخ 4 ژوئن در سه محور اصلی آرتیوموفسک، جنوب دونتسک و زاپاروژیه با بهره گیری از تیپ های نخبه نظامی اوکراین که در کشورهای عضو ناتو آموزش دیده بودند و انواع تجهیزات نظامی غربی اهدایی به کی یف، آغاز شد. با این وجود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه تاکید کرد که عملیات نیروهای مسلح اوکراین شکست خورده و این امر باعث یاس و ناامیدی هدایت کنندگان غربی کی یف شده است.

پایان/

۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 27369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 6 =