بازی بامزه روسیه و آلمان با تحریم های آمریکا

بازی بامزه روسیه و آلمان با تحریم های آمریکا نشان می دهد که انرژی روسیه را از بازارهای جهانی نمی توان کنار گذاشت.

به گزارش تحریریه، پس از وضع تحریم های آمریکا بر انرژی روسیه که باعث شد صادرات گاز طبیعی این کشور به آلمان صفر شود، شاهد موش و گربه بازی جدید آلمان و روسیه برای دور زدن تحریم های آمریکا هستیم که این بازی تجاری از مسیر ال ان جی می گذرد.

اداره آمار فدرال روسیه موسوم به روستات Rosstat در گزارشی اعلام کرد که تولید گاز طبیعی مایع (LNG) در این کشور طی سال گذشته میلادی با 8.1 درصد افزایش به رکورد 32.5 میلیون تن رسید.داده‌های آماری نشان می دهد که در دسامبر 2022 این رقم نسبت به ماه مشابه در سال 2021 با کاهش 4.8 درصدی به 2.8 میلیون تن رسیده بود. این رقم البته 0.4 درصد بیشتر از نوامبر 2022 بود. 11.5 میلیون تن گاز طبیعی مایع در نیروگاه پروژه ساخالین-2 تولید شد.

افزایش تولید ال ان جی روسیه در کنار افزایش شدید واردات ال ان جی آلمان نشان می دهد که تجارت گازی دو کشور از لوله های انتقال گاز به تانکرهای انتقال گاز؛ با واسطه کشورهای ثالث؛ منتقل شده است.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، پیشتر گفته بود که این کشور صادرات LNG را در سال 2022 تا 8 درصد افزایش داد و به 46 میلیارد متر مکعب رسید.

در روسیه، LNG با تناژ بالا به طور سنتی توسط نیروگاه‌های ساخالین انرژی (متعلق به گازپروم، میتسویی و میتسوبیشی) و همچنین کارخانه LNG یامال نواتک در قطب شمال تولید می‌شود. گاز طبیعی مایع روسیه همچنین توسط نیروگاه گازپروم با تناژ متوسط در ایستگاه کمپرسور پورتووایا واقع در سواحل روسیه در دریای بالتیک تولید می‌شود.

انتظار می رود تا کشورهای اصلی دارنده گاز طبیعی یعنی ایران و روسیه گام هایی برای تشکیل اوپک گازی بردارند و جناح عرضه را به سود خود ساماندهی نمایند.

پایان/

۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 24125

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =