تداوم رشد اقتصادی قطر

تراز تجاری قطر در ماه دسامبر گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری رسمی قطر «قنا» نوشت، تراز تجاری کشور قطر که نشان دهنده تفاوت کل صادرات و واردات این کشور است در ماه دسامبر گذشته به ۲۸.۲ میلیارد ریال (حدود ۷.۷۵ میلیارد دلار) رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۱۰ درصد افزایش را به ثبت رساند.

آمارهایی که از سوی سازمان برنامه‌ریزی و آمار این کشور منتشر شده نشان می‌دهد که ارزش کل صادرات قطر در ماه گذشته بالغ بر ۳۸.۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته میلادی افزایش ۷.۶ درصدی را نشان می‌دهد. ارزش واردات قطر هم با افزایش ۱.۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه به حدود ۱۰.۱ میلیارد ریال رسید.

تداوم رشد اقتصادی قطر

گفتنی است بخش مهم صادرات قطر را انرژی تشکیل می دهد ضمن آنکه دوحه در زمینه صادرات مجدد کالا نیز فعال است.

به نوشته خبرگزاری رسمی قطر، در سطح کشورهای مقصد صادراتی قطر، چین با ارزش تقریبی ۸.۴ میلیارد ریال با ۲۱.۹ درصد از ارزش کل صادرات قطر در رتبه نخست قرار دارد. هند هم با ۴.۲ میلیارد ریال یا ۱۱ درصد از ارزش کل صادرات قطر رتبه دوم را به خود اختصاص داد. در این فهرست کره جنوبی هم با ۳.۹ میلیارد ریال یا ۱۰.۲ درصد افزایش در جایگاه سوم واردکنندگان از قطر قرار گرفت.

در زمینه واردات نیز قطر از کشورهای قاره آمریکا کالاهایی با ارزش نزدیک به دو میلیارد ریال را وارد کرده است که ۱۹.۷ درصد ارزش کل واردات این کشور را تشکیل می دهد. کشورهای چین با ارزش ۱.۴ میلیارد ریال معادل ۱۴.۳ درصد و ایتالیا با ۹۰۰ میلیون ریال معادل ۹ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

پایان/

۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 24052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =