افزایش سرمایه‌گذاری قطر در صنعت بومی

میزان سرمایه گذاری بومی قطر در بخش صنعتی این کشور به ۶۳ درصد رسیده و شمار کارخانه های با مالکیت صددرصدی قطر به ۵۳۰ مورد افزایش یافته است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در گزارشی درباره حجم سرمایه گذاری بومی قطر در بخش صنعت نوشت، آمارهای رسمی حکایت از آن دارند که میزان مالکیت بومی قطر در بخش صنعت افزایش یافته است. میزان مالکیت سرمایه گذاری بومی قطر در تاسیسات بخش صنعتی به ۶۳ درصد رسیده است.

همچنین آمارها نشان می دهند شمار کارخانه های با مالکیت صد درصدی قطر به ۵۳۰ مورد رسیده است. در این میان سرمایه گذاران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هم دارای ۵ کارخانه در قطر هستند. شمار کارخانه های با سرمایه گذاری خارجی به ۱۳ مورد و شمار کارخانه های با مالکیت مشترک قطر و دیگر کشورها حدود ۲۶۵ مورد است.

ILoveQatar.net | MOPH to open Qatar Vaccination Center for Business and  Industry Sector at Bu Garn on 9 Jan 2022

بر اساس این گزارش، میزان سرمایه گذاری ها در بخش های صنعتی با مالکیت صددرصدی قطر حدود ۳۸ میلیارد ریال (۱۰ میلیارد دلار) است. میزان سرمایه گذاری سرمایه گذاران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هم حدود ۲۳۷ میلیون ریال (۶۳ میلیون دلار) برآورد می شود. همچنین ارزش سرمایه گذاری در کارخانه های مختلط هم حدود ۱۴۴ میلیارد ریال (۳۸ میلیارد دلار) است.

به نوشته تارنمای الخلیج آنلاین، تعداد کارگرانی که در تاسیسات صنعتی قطر فعالیت می کنند حدود ۱۰۷ هزار تن است. شمار افرادی که در صنایع بومی این کشور سرگرم فعالیت هستند حدود ۱۵۱ هزار نفر می باشد.

QATALUM - IBAU HAMBURG

آمارهای وزارت صنعت و تجارت قطر نشان می دهد که یک هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی در این کشور به ثبت رسیده است و حدود ۱۷ کارخانه جدید در سه ماه چهارم سال گذشته میلادی فعالیت خود را آغاز کردند. طی سه ماه چهارم سال گذشته میلادی صادرات بومی قطر به ۱۳۶ میلیارد ریال (۳۶ میلیارد دلار) رسیده است.

پایان/

۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 23906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =