نگاه ویژه قطر به آفریقا

دولت و بازرگانان قطری با شناخت فرصت های تجاری موجود در بخش های اقتصادی آفریقا، توجه خود را به حوزه های کشاورزی، صنعتی و معدنی سنگال و دیگر کشورهای آفریقایی متمرکز کرده اند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در بخشی از گزارش خود درباره روابط قطر با کشور سنگال و دیگر کشورهای آفریقایی نوشت، قطر برای تقویت روابط خود با سنگال و دیگر کشورهای آفریقایی تلاش می کند زیرا این کشورها دارای فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی فراوانی هستند.

خبرگزاری رسمی قطر «قنا» در نخستین روزهای ماه فوریه امسال به نقل از «الکواری» معاون اول رئیس اتاق بازرگانی قطر نوشت،. بازرگانان قطر به شناخت فرصت های اقتصادی موجود در بخش های اقتصادی سنگال نظیر کشاورزی، صنعت، معدن و ... اهمیت ویژه ای می دهند. سنگال چشم انداز خوبی برای سرمایه گذاری در آینده در عرصه های گردشگری، صید دریایی، کشاورزی، معدن، صنایع، خدمات، فناوری و ارتباطات و.... دارد.

این تارنما در گزارش خود به نقل از «محمد عید الشتلی» تحلیلگر مسائل راهبردی و کارشناس مسائل منطقه ای و فرامنطقه ای نوشت، شورای همکاری مشترک قطر و سنگال در تقویت روابط دوجانبه میان سنگال و کشورهای آفریقایی و کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس نقش مهمی دارد و این شورا در گسترش دامنه منافع قطر و سنگال تلاش می کند. سنگال دارای ثروت های طبیعی بسیاری است. این کشور داری ظرفیت های کشاوزی بالایی است.

No Image Caption

وی افزود همچنین این کشور دارای معادن بسیاری است. صادرات سنگال به قطر سبب افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور خواهد شد زیرا سنگال دارای بازارهای رقابتی در غرب آفریقا است. قطر هم کشور در حال توسعه ای است که در زمینه سرمایه گذاری های کارامد در کشورهای جهان پیشتاز است. آینده روبط اقتصادی دو کشور روشن است.

در پایان ایم گزارش آمده است قطر و سنگال بیش از 15 توافقنامه و یادداشت تفاهم در عرصه های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری، انرژی، مالی، گردشگری، فرهنگ و آموزش، ورزش و ... امضا کرده اند. قطر یک مرکز آموزش با هزینه 15 میلیون ریال معادل 4.1 میلیون دلار در سنگال احداث کرده است. همچنین این کشور در نزدیکی پایتخت سنگال یک بیمارستان با هزینه 13 میلیون ریال معادل 3.5 میلیون دلار ساخته است.

پایان/

۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 24138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =