جاه‌طلبی قطر پایان ندارد

پس از برگزاری موفق جام جهانی فوتبال در قطر، برنامه های این پادشاهی برای افزایش نقش آفرینی جهانی و کسب درآمدهای اقتصادی بیشتر تمامی ندارد.

به گزارش تحریریه، روزنامه «العربی الجدید» در گزارش خود درباره برنامه ریزی مقامات قطری در بخش گردشگری برای جذب حداکثری گردشگران خارجی نوشت، مسئولان بخش گردشگری قطر اعلام کردند برای تقویت جایگاه قطر به عنوان یک قطب مهم گردشگری در جهان برای جذب ۶ میلیون گردشگر و افزایش سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص داخلی به مقدار ۱۲ درصد تا آغاز سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی می کند.

قطر با هدف افزایش ۳ تا ۴ برابری درآمد گردشگری و جذب سرمایه های داخلی در این زمینه تلاش می کند تا درآمدهای حاصل از این بخش در رشد اقتصاد ملی تاثیر مضاعفی داشته باشد.

به نوشته روزنامه العربی الجدید، بخش گردشگری این کشور پیش بینی کرد با آغاز دوره سفرهای بین المللی حدود ۳۰۰ هزار توریست به قطر سفر کنند و به همین دلیل بیش از ۳۰۰ هتل برای ارائه خدمات به این تعداد مسافر خود را آماده کرده اند.

جاه‌طلبی قطر پایان ندارد

«هیا النعیمی» رئیس بخش تبلیغات در حوزه گردشگری قطر گفت این کشور به لطف تاسیسات مدرن و با کیفیت و فضای امن و فعالیت های مناسب گزینه ایده الی برای همه اقشار و گردشگر می باشد. همچنین میزبانی قطر از جام جهانی فوتبال نقطه عطفی در بخش گردشگری قطر بود و این رویداد ورزشی به منزله گشایش رسمی نقشه راه گردشگری جهانی برای این کشور بود.

به اعتقاد این مقام قطری، برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در دوحه دارای ارزش راهبردی فوق العاده ای برای قطر بود که نتایج آن در میان مدت و بلندمدت آشکار خواهد شد. قطر در جام جهانی از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تماشگر فوتبال میزبانی کرد. گزارش ها نشان از آن دارد که درآمد قطر از جام جهانی فوتبال به ۱۷ میلیارد دلار رسید.

طبق این گزارش، پیش بینی ها نشان از این دارد که اقتصاد قطر طی سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ رشد ۳.۴ درصدی را تجربه خواهد کرد.

پایان/

۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 23695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =