اظهارات بی سابقه وزارت خارجه آمریکا درباره برجام

اظهارت بی سابقه وزارت خارجه آمریکا درباره برجام به تمام گمانه زنی های گذشته پایان داد و مسیر جدیدی را مشخص کرده است.

به گزارش تحریریه، اظهارت بی سابقه وزارت خارجه آمریکا درباره برجام به تمام گمانه زنی های گذشته پایان داد و مسیر جدیدی را مشخص کرده است. 

یک‌ سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت: هرگونه توافق در وین به تایید قانونی کنگره خواهد رسید. دولت آمریکا به دقت بررسی خواهد کرد هرگونه بازگشت این کشور به برجام (توافق هسته‌ای)، با در نظر گرفتن الزامات قانونی ازجمله همین قانون بازبینی توافق هسته‌ای ایران باشد و دولت آمریکا نسبت به اطمینان یافتن از اجرای این قانون تعهد دارد.

این نخستین بار است که دولت آمریکا از تصویب توافق برجام در کنگره صحبت می کند. به باور کارشناسان مستقل، توافق برجام یک توافق تمام عیار خلع سلاحی(Disarmament) بود و تمام منافع آمریکا را تامین می کرد، اما دونالد ترامپ با هدف برهم زدن بازی جریان اصلی حاکم بر آمریکا از این توافق خارج شد و ایران را نجات داد. نخبگان آمریکایی پس از 4 سال تظاهر به مسائل غیرواقعی درباره برجام و طمع بیشتر برای کوتاه کردن دوره اثرگذاری این توافق با هدف سریعتر ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی ایران از بیان واقعیت خودداری کرده و تظاهر به زیانبار بودن آن برای منافع آمریکا و اسرائیل داشتند، اما با تغییرات سرعت گرفته در نظام بین الملل؛ قدرت گرفتن اتحاد چین و روسیه و حرکت جریان مبتنی بر منافع ملی در ایران به سمت پیوستن به این اتحاد؛ آمریکا و اسرائیل تعارف را کنار کذاشته و به دنبال پیوستن سریع به توافق و تصویب آن در کنگره آمریکا هستند تا ایران را در ساختار حقوقی برجام گیر بیاندازند. 

شواهد نشان می دهد که ایران به تمام شرایط آمریکا برای بازگشت به برجام تن داده و توافق خلع سلاح پیشین احیا خواهد شد. 

پایان/

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 16608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =