قیمت سهام سرخابی ها دو روز دیگر اعلام می شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده، قرار بر این است تا هیات واگذاری برای روز شنبه بعدازظهر تشکیل جلسه دهد، قیمت سهام سرخابی‌ها در آنجا تصویب و در نهایت اعلام خواهد شد.

به گزارش تحریریه، «حسین قربان‌زاده» به آخرین جزییات تعیین قیمت سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: امروز جلسات درون سازمانی برگزار شده است، اما قیمت نهایی باید در هیات واگذاری مصوب شود.

وی اظهار داشت: برای روز شنبه قیمت نهایی در جلسه هیات واگذاری مصوب می‌شود و در آن زمان می‌توان نرخ آن‌ها را به طور دقیق اطلاع‌رسانی کرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اکنون قیمت سهام سرخابی‌ها مشخص شده است یا خیر، خاطرنشان کرد: براساس صحبت‌های انجام شده که اعلام شده بود قیمت سهام سرخابی‌ها در هفته جاری مشخص می‌شود، اکنون قیمت آن‌ها تعیین شده، اما به دلیل عدم تصویب آن در هیات واگذاری نمی‌توان آن را اعلام کرد.

گفتنی است، در ۲ روز گذشته «حسین قربان‌زاده»، رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه ارزش‌گذاری سهام سرخابی‌ها طی امروز یا فردا نهایی می‌شود، اعلام کرده بود: تا پایان بهمن ماه درج نماد ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام می‌شود و در همان زمان یا هفته نخست اسفند ماه سهام آن‌ها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد.

وی به جلسات اخیر برگزار شده برای عرضه سهام سرخابی‌ها در بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: در ۲ شب گذشته جلسه‌ای را با «سید احسان خاندوزی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران عامل ۲ باشگاه برگزار کردیم و گزارشی از فرآیند جلسات ۲ ماهه‌ای که به صورت مستمر برای واگذاری‌ها برگزار شد، ارائه شد.

قربان‌زاده اظهار داشت: در این جلسات، مقدمه‌ای از اقدامات را به منظور ایجاد شفافیت برای واگذاری این باشگاه‌ها پیگیری کردیم و جزییات آن در اختیار وزیر اقتصاد قرار گرفت.

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی، واگذاری سهام سرخابی‌ها با برخی از موانع، مشکلات مالی و مالیاتی مواجه است که در آن جلسه مطرح شد و وزیر اقتصاد دستور رفع آن‌ها را ابلاغ کرد.

وی اظهار داشت: همچنین جلسه‌ای هم با «محسن رضایی»، معاون اقتصادی رییس جمهوری و مدیران عامل ۲ باشگاه برگزار شد، در آن جلسه هم معضلات مربوط به واگذاری این باشگاه‌ها مورد بحث قرار گرفت.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، اکنون به جز فدراسیون فوتبال که تاکنون در این موضوع مهم و حساس با ما هماهنگ نشده است، باقی مجموعه و دستگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه با سازمان خصوصی‌سازی داشته‌اند.

وی افزود: از ۲ ماه گذشته، جلسات ستاد هماهنگی آماده‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس به صورت پیوسته و هر هفته سه جلسه در سازمان خصوصی سازی با حضور نمایندگانی از سازمان بورس، فرابورس، مسوولان ۲ باشگاه، وزارت ورزش و مشاوران سرمایه گذاری برگزار شده است.

قربان زاده اظهار داشت: قرار است تا انتهای بهمن ماه، نماد این ۲ باشگاه نیز در بازار پایه فرابورس درج شود و مردم در قالب مشارکت در افزایش سرمایه سهام این باشگاه ها، مالک ۱۰ درصد سهام این باشگاه‌ها باشند و به تدریج در ۶ ماه آینده بلوک‌های مدیریتی آن‌ها نیز واگذار شود.

منبع: SNN

پایان/

۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 16633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =