لزوم توجه دستگاه اطلاعاتی ایران به تست‌های کرونا

با توجه به اخبار منتشر شده درباره سفر مکرون به روسیه، دستگاه های اطلاعاتی ایران باید توجه بیشتر و دقیق تری نسبت به تستهای PCR داشته باشند.

به گزارش تحریریه، از زمان آغاز اپیدمی کرونا در جهان آزمایشی تحت عنوان PCR مطرح شد که ادعا می شود می تواند ابتلا به بیماری کرونا را قبل از بروز علائم آن در فرد نشان دهد. هر چند که بارها گفته شده است این تست دقت بالایی ندارد ولی اکنون در سراسر دنیا شایعترین راه تشخیص کرونا تست PCR است.

اما روز گذشته خبری عجیب و مهم در رسانه ها منتشر شد مبنی بر اینکه دو منبع از اطرافیان رئیس جمهور فرانسه به رویترز گفتند که امانوئل مکرون درخواست کرملین مبنی بر انجام آزمایش کووید 19 را رد کرد تا از دستیابی روسیه به DNA مکرون جلوگیری کند.

براساس پروتکل‌های بهداشتی در کرملین، هر شخصیتی که قرار است با پوتین دیدار کند باید در محل تست بدهد. به همین خاطر بود که مکرون و پوتین در طول یک میز بلند با هم دیدار کردند و در هنگام کنفرانس خبری نیز با هم فاصله زیادی داشتند. این موضوع باعث تمسخر مکرون در رسانه‌های داخلی فرانسه شده بود.

ناظران از تصاویر مکرون و پوتین که در دو طرف میز چهار متری نشسته بودند انتقاد کرده و برخی از دیپلمات‌ها فکر می‌کردند که پوتین با این حال ممکن است بخواهد پیامی دیپلماتیک ارسال کند.

اما دو منبع که از پروتکل بهداشتی رئیس جمهور فرانسه اطلاع دارند، به رویترز گفتند که به مکرون یک انتخاب داده شده است: یا آزمایش PCR انجام شده توسط مقامات روسی را بپذیرد و اجازه داشته باشد به پوتین نزدیک شود یا امتناع کند و مجبور باشد موارد بیشتری را رعایت کند مثل فاصله گذاری شدید.

یکی از منابع نیز با اشاره به نگرانی‌های امنیتی طرف فرانسوی هم گفت: ما به خوبی می دانستیم که این به معنای عدم دست دادن و آن میز طولانی است. اما نمی توانستیم بپذیریم که آنها روی DNA رئیس جمهور دست پیدا کنند.

در صورت صحت و تایید این خبر مشخص می شود که تست های PCR در تشخیص DNA افراد نیز کاربرد دارد و استفاده از آن بدلیل مسائل امنیتی باید بسیار جدی گرفته شود؛ چرا که در صورت دستیابی کشورهای بیگانه و یا سازمانهای بهداشتی جهان همچون WHO به این تست‌ها، بانکی از اطلاعات DNA آحاد مردم در اختیار کشورهای دیگر قرار خواهد گرفت و این بانک اطلاعاتی می تواند برای جنگهای موسوم به جنگ بیولوژیک کاربردی اساسی داشته باشد.

پایان/

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 16688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مبین IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
      0 0
      پی سی آر چرته اصلا برا تشخیص عفونت ساخته نشده که